[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Razumevanje kemijskih pojmov na submikroskopski ravni in sposobnost vizualizacije pri dijakih, starih 16 let

Iztok Devetak in Saša Glažar (2007) Razumevanje kemijskih pojmov na submikroskopski ravni in sposobnost vizualizacije pri dijakih, starih 16 let. V: Elementi vizualizacije pri pouku naravoslovja. Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta, Ljubljana, str. 9-36. ISBN 978-961-253-002-0

[img]
Predogled
PDF
Download (335Kb)

    Povzetek

    Submikropredstavitve so lahko učiteljevo učinkovito orodje za odkrivanje napačnih in nepopolnih razumevanj kemijskih pojmov in povezav med njimi na vseh treh ravneh kemijskih pojmov, t. i. makroskopski, submikroskopski in simbolni ravni. Številne raziskave kažejo, da vplivajo na uspešnost dijakov pri reševanju nalog na ravni delcev številni dejavniki. Pri tem naj bi imeli pomembno vlogo tudi posameznikova sposobnost vizualizacije in formalno-logičnega mišljenja. Glavni cilj študije je ugotoviti, kako so dijakove sposobnosti vizualizacije povezane z uspehom pri reševanju nalog, ki vsebujejo 2-D submikropredstavitve in kako je sposobnost formalno-logičnega mišljenja povezana z dijakovim uspehom pri reševanju tovrstnih nalog. V vzorec je bilo vključenih 386 dijakov splošnih gimnazij v Sloveniji, starih v povprečju 16,3 let. Reševali so preizkus znanja izbranih kemijskih pojmov in tri teste sposobnosti. Rezultati kažejo, da je uspešnost dijakov pri reševanju nalog, ki zajemajo le submikroskopsko raven kemijskih pojmov, odvisna predvsem od njihove sposobnosti formalno-logičnega mišljenja in manj od sposobnosti hitrosti zaznavanja in prostorske predstavljivosti. Vsebinska analiza reševanja nalog kaže številna napačna razumevanja sveta delcev snovi tudi pri dijakih, ki so se že štiri leta kemijsko izobraževali. Iz tega sledi, da bi kazalo v večji meri uvrstiti submikropredstavitve v izobraževalni proces in jih povezati z makropojavi in simbolnimi zapisi na osnovnošolski in srednješolski ravni.

    Tip vnosa: Del monografije
    Ključne besede: STRP model, submikroskopska raven kemijskih pojmov, vizualizacijske in, formalno-logične sposobnosti
    Število strani: 228
    Povezani naslovi URL:
    URLTip URL
    http://www2.pef.uni-lj.si/kemija/prispevki/za%20net-clanek_devetak_glazar.pdfDrugo nahajališče
    http://cobiss6.izum.si/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=50126&rid=7287113&fmt=11&lani=siDrugo nahajališče
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    Oddelki: Oddelek za biologijo, kemijo in gospodinjstvo > Katedra za biologijo in kemijo
    ID vnosa: 2244
    Datum vnosa: 09 Jul 2014 08:21
    Zadnja sprememba: 09 Jul 2014 08:21
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2244

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa