[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
slovenščina
Logo            
  Logo Login | Create Account
 
 

16-year-old students' understanding of chemical concepts at submicroscopic level and visualisation abilities

Iztok Devetak and Saša Glažar (2007) 16-year-old students' understanding of chemical concepts at submicroscopic level and visualisation abilities. In: Elementi vizualizacije pri pouku naravoslovja. Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta, Ljubljana, pp. 9-36. ISBN 978-961-253-002-0

[img]
Preview
PDF
Download (335Kb)

    Abstract

    Submikropredstavitve so lahko učiteljevo učinkovito orodje za odkrivanje napačnih in nepopolnih razumevanj kemijskih pojmov in povezav med njimi na vseh treh ravneh kemijskih pojmov, t. i. makroskopski, submikroskopski in simbolni ravni. Številne raziskave kažejo, da vplivajo na uspešnost dijakov pri reševanju nalog na ravni delcev številni dejavniki. Pri tem naj bi imeli pomembno vlogo tudi posameznikova sposobnost vizualizacije in formalno-logičnega mišljenja. Glavni cilj študije je ugotoviti, kako so dijakove sposobnosti vizualizacije povezane z uspehom pri reševanju nalog, ki vsebujejo 2-D submikropredstavitve in kako je sposobnost formalno-logičnega mišljenja povezana z dijakovim uspehom pri reševanju tovrstnih nalog. V vzorec je bilo vključenih 386 dijakov splošnih gimnazij v Sloveniji, starih v povprečju 16,3 let. Reševali so preizkus znanja izbranih kemijskih pojmov in tri teste sposobnosti. Rezultati kažejo, da je uspešnost dijakov pri reševanju nalog, ki zajemajo le submikroskopsko raven kemijskih pojmov, odvisna predvsem od njihove sposobnosti formalno-logičnega mišljenja in manj od sposobnosti hitrosti zaznavanja in prostorske predstavljivosti. Vsebinska analiza reševanja nalog kaže številna napačna razumevanja sveta delcev snovi tudi pri dijakih, ki so se že štiri leta kemijsko izobraževali. Iz tega sledi, da bi kazalo v večji meri uvrstiti submikropredstavitve v izobraževalni proces in jih povezati z makropojavi in simbolnimi zapisi na osnovnošolski in srednješolski ravni.

    Item Type: Monograph Section
    Keywords: chemistry, concept formation, secondary school
    Number of Pages: 228
    Related URLs:
    URLURL Type
    http://www2.pef.uni-lj.si/kemija/prispevki/za%20net-clanek_devetak_glazar.pdfAlternative location
    http://cobiss6.izum.si/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=50126&rid=7287113&fmt=11&lani=siAlternative location
    Institution: University of Ljubljana
    Department: Faculty of Education
    Divisions: Department of Biology, Chemistry and Home Economics > Chair of Biology and Chemistry
    Item ID: 2244
    Date Deposited: 09 Jul 2014 08:21
    Last Modified: 09 Jul 2014 08:21
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2244

    Actions (login required)

    View Item