[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Evalvacija programa vrstniške mediacije v osnovni šoli

Ivan Prgić (2014) Evalvacija programa vrstniške mediacije v osnovni šoli. Magistrsko delo.

[img] PDF
Download (1844Kb)

    Povzetek

    Ker je mediacija ena izmed oblik alternativnega reševanja sporov, ki zelo intenzivno vstopa tudi v šolski prostor, se osrednji problem dela nanaša na to, kako se izvaja mediacija v osnovni šoli Rečica ob Savinji. Eden izmed bistvenih pogojev, da bi se lahko tovrstni programi v šoli uspešno uvajali in razvijali, so namreč temeljite evalvacije programov mediacije v šoli in raziskave o uspešnosti ter učinkih mediacije v šoli. Programi šolske in vrstniške mediacije so v svetu v zadnjih letih zelo narasli, raziskav in evalvacij tovrstnih programov pa je malo, kar velja tudi za Slovenijo. Zato je osrednji namen naloge evalvirati, katera teoretična izhodišča in priporočila učitelji šolski mediatorji ter učenci vrstniški mediatorji pri svojem delu upoštevajo, kako se njihovo pridobljeno znanje kaže v šolskem kontekstu in kako vpliva program šolske/vrstniške mediacije na šolsko klimo. Ugotoviti želimo, kako uspešno se uvaja in izvaja vrstniška mediacija v OŠ Rečica ob Savinji ter ali je uvajanje vrstniške mediacije, ki je lahko celosten program šole, s pomočjo katerega učence učimo temeljnih komunikacijskih veščin in ki prinaša tudi izboljšanje šolske klime, seglo dlje od zgolj pomoči pri reševanju medosebnih sporov. S pomočjo kvalitativne metodologije, študija primera, je bilo analiziranih devet delno strukturiranih intervjujev z učitelji šolskimi mediatorji, učenci vrstniškimi mediatorji in starši učencev vrstniških mediatorjev. Rezultati analize kažejo, da je mediacija v osnovni šoli Rečica ob Savinji prinesla vrsto pozitivnih posledic, in sicer vse od tega, da so se tako učitelji kot učenci, ki sodelujejo v programu mediacije, priučili tehnik nenasilne komunikacije, izboljšali svoje veščine konstruktivnega reševanja konfliktov in začeli prenašati pridobljeno znanje tudi izven šolskega konteksta, pa do izboljšane šolske klime ter boljših medosebnih odnosov. Poleg tega se je v raziskavi pokazalo, da je potrebno še več časa usmeriti v to, da se program mediacije čim bolj razširi med vse učitelje in učence ter se s tem poveča verjetnost za dolgoročni obstoj ter razvoj mediacije v šoli, kjer je potekala ta raziskava. Pomembna pridobitev te naloge pa so tudi odkrite pomanjkljivosti programa mediacije v raziskovani šoli, ki so predvsem pomanjkanje več spremljav in evalvacij programa mediacije ter širjenje mediacije med čim več uporabnikov šole, s čimer bi lahko šola bolj celovito vključevala vse učence v ta program ne glede na to, koliko imajo razvite socialne veščine in kakšen šolski uspeh imajo. To predstavlja pri izvajanju mediacije ter tudi pri nadaljnjem raziskovanju tega področja dodatne izzive.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: šolska mediacija, vrstniška mediacija, konflikt, učenci, učitelji
    Število strani: 133
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Olga Poljšak ŠkrabanMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10109257)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2240
    Datum vnosa: 09 Jul 2014 07:09
    Zadnja sprememba: 09 Jul 2014 07:09
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2240

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa