[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Motivacijska naravnanost zaposlenih v varstveno-delovnih centrih

Urška Emeršič (2014) Motivacijska naravnanost zaposlenih v varstveno-delovnih centrih. Doktorska disertacija.

[img]
Predogled
PDF
Download (8Mb)

    Povzetek

    Varstveno-delovni centri opravljajo storitve vodenja, varstva in zaposlitve pod posebnimi pogoji za odrasle osebe z motnjami v duševnem razvoju. Kvaliteta življenja teh oseb je močno odvisna od profesionalizacije zaposlenih, ki delajo z njimi. Pomembno je, da se ti stalno izpopolnjujejo, da so pripravljeni na spremembe, da se poistovetijo s cilji organizacije in delujejo v smeri izboljšanja kvalitete dela. Za vse to pa je potrebna visoka stopnja njihove motiviranosti za delo. V teoretičnem delu doktorske disertacije obravnavamo motivacijsko naravnanost zaposlenih v varstveno-delovnih centrih. Obravnavamo različne motivacijske teorije in motivacijske dejavnike, ki vplivajo na njihovo delo. Ugotavljamo, da so najbolj motivirani tisti zaposleni, ki istočasno s cilji organizacije dosegajo tudi svoje osebne cilje. Pri motiviranju zaposlenih imajo pomembno vlogo tudi vodje. Kljub temu da je materialno nagrajevanje še vedno močna, četudi precej kratkoročna spodbuda, je resnično učinkovita le notranja motivacija. Samo vodja, ki upošteva spoznanja o notranji motivaciji, lahko pričakuje, da bodo zaposleni sodelovali, sledili skupno oblikovanim ciljem in se v delovnem okolju dobro počutili. V empiričnem delu z vprašalnikoma merimo motivacijo in zadovoljstvo zaposlenih pri delu. Ugotovimo, da obstajajo razlike v motivaciji zaposlenih glede na njihovo starost, delovno dobo, stopnjo izobrazbe in delovno mesto. Zaposleni so zadovoljni z neposrednim vodjem in sodelavci ter delno z delom, ki ga opravljajo, niso pa zadovoljni s plačo in možnostmi napredovanja. Doktorska disertacija ima poleg znanstvene zasnove tudi strokovno – aplikativno vrednost. V zaključku je podanih nekaj smernic za izboljšanje zadovoljstva zaposlenih in spodbujanje motivacije pri delu. Podane so tudi učinkovite strategije, s katerimi se bosta povečala storilnost in zadovoljstvo delavcev ter izboljšala kakovost storitve vodenja, varstva in zaposlitve pod posebnimi pogoji, s tem pa tudi kvaliteta življenja odraslih oseb z motnjo v duševnem razvoju.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Doktorska disertacija)
    Ključne besede: varstveno-delovni center, delovna motivacija, zadovoljstvo pri delu, vodenje, kvaliteta storitev
    Število strani: 296
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Mitja KrajnčanMentor
    izr. prof. dr. Janez JermanSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10109513)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2239
    Datum vnosa: 08 Jul 2014 13:36
    Zadnja sprememba: 12 Nov 2015 16:48
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2239

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa