[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Naravne oblike gibanja v predšolskem obdobju

Doris Bezjak Matijevič (2014) Naravne oblike gibanja v predšolskem obdobju. Diplomsko delo.

[img] PDF
Download (1342Kb)

    Povzetek

    Gibanje in igra sta otrokovi notranji potrebi. Za notranje potrebe pa je značilno, da so rezultati njihovega učenja navade. Navade so torej rezultati ekonomičnega učenja, saj njihovo izvajanje poteka na nezavedni ravni. Zanje je značilno tudi, da nam prihranijo čas, še posebej, če so pozitivne. Težko pa se jih odpravi in njihov izostanek človeku povzroča neugodje. To bi bilo smiselno uporabiti oziroma. izkoristiti pri oblikovanju življenjskega sloga otrok. Telesno aktiven življenjski slog namreč neposredno in posredno pripomore k zdravju otrok in posledično pozitivno vpliva tudi na zdrav življenjski slog odraslih. Analiza izsledkov raziskav in relevantne literature s področja proučevanja človekove motorike kaže, da na gibalni razvoj predšolskega otroka najbolj vplivajo prirojene osebnostne značilnosti, vzgoja, učenje ter socialno in demografsko okolje. Med gibalnimi sposobnosti v tem obdobju strokovnjaki izpostavljajo ravnotežje, koordinacijo in moč. Razvijamo jih predvsem z naravnimi oblikami gibanja kot so lokomocije, manipulacije ter osnovna in sestavljena gibanja. Za kakovostno življenje človek potrebuje tudi ustrezno, dovolj pogosto in primerno intenzivno gibanje. Nacionalni kurikulumi in programi narekujejo smernice za vzgojo in izobraževanje. V predšolskem obdobju so te smernice zapisane kot procesno-razvojni cilji pri področju Gibanje v Kurikulumu za vrtce. Splošnim procesno-razvojnim ciljem sledijo primeri gibalnih dejavnosti, ki vzgojiteljem dopuščajo izbiro. Za kakovostno izvajanje gibalnih dejavnosti se vzgojitelji izobražujejo in usposabljajo na dodiplomskem študiju. Zaradi vse večje ponudbe popoldanskih gibalnih dejavnosti in želje vzgojiteljev po razširitvi idej je nastal gibalni/športni program Mali sonček. Obogatitveni program, ki razširja in natančneje razmejuje razvojna obdobja ter s pomočjo motivacijskih sredstev usmerja gibalne dejavnosti različnih organizacijskih in vsebinskih oblik oziroma načinov. Diplomsko delo preučuje ujemanje Kurikuluma za vrtce (področja Gibanje) z gibalnim/športnim programom Mali sonček v izbrani vsebini, in sicer pri naravnih oblikah gibanja. Programa se pri vključevanju naravnih oblik gibanja sicer ne skladata povsem, sta pa nedvomno združljiva. Specifika otrokovega razvoja je imperativ, ki narekuje metode dela, zato sta za poučevanje in učenje gibalnih dejavnosti v vrtcu bistvena načrtovanje in izbira pravih metod, s katerimi bomo najučinkoviteje vplivali na celosten razvoj otroka. V tem je tudi največja razlika med programoma. Medtem, ko je kurikulum bolj procesno zastavljen, je Mali sonček nekoliko bolj ciljno zastavljen, kar pogojuje tudi način dela. Kurikulumu bližja je metoda igre, Mali sonček pa večjo pozornost namenja oblikam dela in metodam, ki pripeljejo do zastavljenih ciljev. Največjo povezanost je zaznati v prvih dveh razvojnih stopnjah Malega sončka, kasneje pa se programa ločita in bolj razlikujeta.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: predšolski otrok, naravne oblike gibanja, igra, gibanje, razvoj, Kurikulum za vrtce, Gibalni/športni program Mali sonček
    Število strani: 69
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Jera GregorcMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10106953)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2230
    Datum vnosa: 04 Jul 2014 14:11
    Zadnja sprememba: 04 Jul 2014 14:11
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2230

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa