[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Vzgojni zavod skozi oči otrok in mladostnikov

Monika Pavlović (2014) Vzgojni zavod skozi oči otrok in mladostnikov. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2646Kb)

    Povzetek

    Diplomsko delo obravnava, kako otroci in mladostniki subjektivno doživljajo vzgojni zavod. V teoretičnem delu so na začetku predstavljene značilnosti otrok in mladostnikov v vzgojnih zavodih in kakšno populacijo sprejmejo v zavode. Večina jih ima motnje na področju čustvovanja in vedenja, tako da je zajet tudi širši opis teh motenj, kakšne spoprijemalne strategije uporabljajo v stresnih situacijah, kako jih strokovnjaki, ki so specializirani za to področje, obravnavajo, prav tako pa je opisan pomen hermenevtičnega pristopa pri sami obravnavi otrok in mladostnikov. Če jih želimo spoznati, je dobro videti zgodbo tudi skozi njihove oči. Vsaka motnja ima tudi svoj vzrok in pri otrocih in mladostnikih, ki so poslani v vzgojni zavod, imajo pomemben vpliv družina, šola, osebnostne značilnosti in vrstniki za njihov osebnostni razvoj. Ti indikatorji so opisani vsak posebej, katere so pasti in na kaj je potrebno biti pozoren. Sama oddaja otrok in mladostnikov v vzgojni zavod predstavlja za njih stresno obdobje, zato je opisan tudi sam potek oddaje, vloga centra za socialno delo in sodišča pri oddaji ter razlogi za oddajo. Vsak vzgojni zavod ima tudi vzgojni program, ki je namenjen otrokom in mladostnikom s čustvenimi in z vedenjskimi motnjami in vsebuje smernice in metode za vzgojo in izobraževanje. Opisani so cilji ter pogoji in dejavnosti za uresničevanje tega programa. Sklepni del teoretičnega dela pa je bil namenjen pozitivnim in negativnim vidikom bivanja v vzgojnem zavodu in biografskim zgodbam mladih, ki so podali svoj vidik v obdobju, ko so bivali v vzgojnih zavodih. V empiričnem delu sem s kvalitativno raziskavo s pomočjo štirih intervjujev otrok in mladostnikov, ki bivajo v Vzgojnem zavodu Planina, poskušala dobiti vpogled v njihovo subjektivno doživljanje vzgojnega zavoda. Raziskava je zajela njihovo obdobje v otroštvu in s kakšnimi težavami so se srečevali, kakšne spoprijemalne strategije so koristili v stresnih situacijah pred oddajo in po oddaji v zavod, kako so se soočali s samo oddajo, ali se jim zdi bivanje v zavodu pozitivno in koristno ali ravno obratno, kakšen odnos so vzpostavili s strokovnim osebjem in do institucionalnega reda ter kako vidijo svoje življenje po odpustu, kakšne so njihove želje in pričakovanja. S pomočjo raziskave, njihovih biografskih pripovedi je bilo ugotovljeno, da ne glede na odpor in odklon, ki so ga imeli na začetku do vzgojnega zavoda, so vzgojni zavod po določenem času bivanja sprejeli in se zavedajo, da je bivanje v njem koristno za njih, da so pridobili nove spretnosti in da so storili tudi napredek na osebnostnem področju. Vsa pravila jim niso všeč, ampak jih upoštevajo, saj se zavedajo, da je vse za njihovo dobro.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: otroci in mladostniki, vzgojni zavod, čustvene in vedenjske motnje, spoprijemalne strategije, biografske zgodbe
    Število strani: 141
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Darja Zorc MaverMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10101321)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2221
    Datum vnosa: 03 Jul 2014 07:34
    Zadnja sprememba: 03 Jul 2014 07:34
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2221

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa