[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Problematika šolanja romskih učencev - strokovna priporočila in izkušnje učiteljic

Irena Lesar in Eva Dežman (2012) Problematika šolanja romskih učencev - strokovna priporočila in izkušnje učiteljic. Socialna pedagogika, 16 (3). str. 203-226. ISSN 1408-2942

[img]
Predogled
PDF
Download (904Kb)
    Uradni naslov URL: http://www.revija.zzsp.org/

    Povzetek

    Namen prispevka je analizirati strokovne smernice, ki so oblikovane za učitelje pri delu z romskimi učenci v strokovni literaturi, ter raziskati, kaj o problematiki šolanja romskih učencev na podlagi svojih izkušenj poročajo slovenske razredne učiteljice. Ugotovitve analize strokovnih priporočil učiteljem pri poučevanju romskih učencev v Sloveniji niso spodbudne, saj so priporočila zapisana na predpostavki, da bodo učitelji sami znali in zmogli prilagoditi poučevanje, ki bo vodilo k boljšemu uspehu. Odgovori učiteljic kažejo, da se pri prilagajanju pouka zatekajo k ne najbolj konstruktivnim načinom poučevanja romskih učencev. Učiteljice večinoma navajajo le tiste dejavnike učne uspešnosti, ki so povezani z značilnostmi romskih učencev in njihovih družin, medtem ko svojega pedagoškega dela skorajda ne prepoznajo kot pomembnega. Med učiteljicami smo izsledili tudi pogosto nerazumevanje jezikovnih ovir romskih učencev. Zato bo treba posebno pozornost nameniti tako kakovostnejšemu (do)usposabljanju (bodočih) učiteljev kot še zlasti razvoju podpornih mehanizmov s strani različnih strokovnih institucij v državi.

    Tip vnosa: Članek
    Ključne besede: cigan, osnovna šola, integracija, jezikovni pouk, Romi, inkluzija, poučevanje romskih učencev, jezikovne ovire
    Povezani naslovi URL:
    URLTip URL
    http://cobiss6.izum.si/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=50126&rid=9486409&fmt=11&lani=siDrugo nahajališče
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    Oddelki: Oddelek za temeljni pedagoški študij > Katedra za filozofijo in sociologijo vzgoje
    ID vnosa: 2213
    Datum vnosa: 02 Jul 2014 13:35
    Zadnja sprememba: 02 Jul 2014 13:35
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2213

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa