[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Preverjanje sposobnosti avtomatizacije aritmetičnih dejstev in postopkov pri učencih od 4. do 9. razreda osnovne šole

Tatjana Lavrenčič (2011) Preverjanje sposobnosti avtomatizacije aritmetičnih dejstev in postopkov pri učencih od 4. do 9. razreda osnovne šole. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (506Kb)

    Povzetek

    V diplomskem delu so predstavljene splošne in specifične učne težave pri matematiki ter značilnosti učencev z učnimi težavami na področju matematičnega konceptualnega znanja, proceduralnega znanja, deklarativnega znanja, problemskega znanja, delovnega spomina, semantičnega spomina, dolgoročnega semantičnega spomina, predelave matematičnih informacij, fonološkega procesiranja in pozornosti. Za dobro obvladovanje aritmetike je ključnega pomena razumevanje pojma števila, obvladovanje različnih vrst štetja in razvoj matematičnega pojmovnega in proceduralnega znanja. Štetje je osnova za razumevanje števil in aritmetičnih operacij. Nezadostno avtomatizirana aritmetična dejstva in postopki so pogosto vzrok učnih težav pri matematiki skozi celotno osnovno šolo. Učenci s specifičnimi učnimi težavami pri matematiki pogosto uporabljajo podporne strategije (npr. štetje prstov), razvojno nižje strategije in imajo vse življenje težave s priklicem aritmetičnih dejstev in postopkov. Namen diplomskega dela je bil ugotoviti, ali obstajajo statistično značilne razlike pri rezultatih obeh testov med učenci z različnimi izobraževalnimi dosežki pri matematiki, z različnim splošnim učnim uspehom, z različno stopnjo izobrazbe staršev učencev, med spoloma ter med razredi, ki jih učenci obiskujejo. Z desetminutnim aritmetičnim testom ter testom sestavljanja računov z vnaprej določenim rezultatom je bilo testiranih 529 učencev dveh ljubljanskih osnovnih šol, od četrtega razreda do devetega razreda osnovne šole. Rezultate testov smo statistično obdelali in jih testirali z različnimi parametri. Iz dobljenih rezultatov je razvidno, da obstajajo statistično pomembne razlike med učenci, ki so učno uspešni pri matematiki in učenci, ki so neuspešni pri matematiki na desetminutnem aritmetičnem testu. Pri testu sestavljanja računov z vnaprej določenim rezultatom so ugotovljene statistično pomembne razlike med učenci z višjimi ocenami pri matematiki in učenci z nižjimi ocenami pri matematiki, med učenci z višjim in učenci z nižjim splošnim učnim uspehom. Iz rezultatov je razvidno, da ni statistično pomembnih razlik med spoloma. Med nekaterimi razredi, ki jih obiskujejo učenci, zasledimo statistično pomembne razlike pri reševanju obeh testov. Statistično pomembne razlike so ugotovljene med različnimi izobraževalnimi dosežki staršev učencev.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: učne težave pri matematiki, avtomatizacija, aritmetična dejstva in postopki, strategije računanja
    Število strani: 74
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Marija KavklerMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=8917321)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 221
    Datum vnosa: 04 Okt 2011 13:41
    Zadnja sprememba: 17 Okt 2011 09:33
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/221

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa