[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Sprostitvene tehnike za otroke od 2. do 3. leta starosti

Tina Hawlina (2014) Sprostitvene tehnike za otroke od 2. do 3. leta starosti. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2616Kb)

    Povzetek

    Besedo stres slišimo v današnjem času tako pogosto in v najrazličnejših povezavah, da ob njej pravzaprav ne čutimo več kakšnega posebnega vznemirjenja. Sedaj strokovnjaki govorijo že o stresu v otroštvu, veliko je napisanega o stresnih situacijah v času šolanja, v času osamosvajanja mladih, stres doživljamo ob boleznih, izgubi bližnjih oseb. Prav stres pa je po mnenju mnogih strokovnjakov pomemben zaviralni dejavnik osebnega razvoja in uspešnosti posameznika. Današnji način življenja odraslim in otrokom onemogoča, da bi sledili svojemu naravnemu ritmu, v katerem se menjavajo aktivnost in počitek, napetost in sprostitev, obremenitev in olajšanje. Vse to vodi v stresne situacije. To ugotavljata tudi avtorici knjige Potovanje v tišino (Menih in Srebot), ki navajata dejstvo, da se pri otrocih v vse večji meri pojavlja sindrom živčne prenapetosti, ki je sicer značilen za odrasle. Otroci postajajo napadalni, živčni, prenapeti, nemirni, nezbrani, slabo spijo. Lahko pa se njihova napetost kaže tudi telesno: bolečine v trebuhu, glavobol, alergije, astma, grizenje nohtov. V diplomski nalogi sem želela predstaviti načine, vlogo in pomen sprostitvenih tehnik za predšolske otroke. Opisala sem nekaj teoretičnih spoznanj o pomenu sprostitve in uporabi sprostitvenih tehnik, ki so primerne za uporabo v predšolskem obdobju. Poznamo in uporabimo lahko različne tehnike sproščanja: joga, masaža, vodena vizualizacija, sprostitev z aktivnimi zgodbami, sprostitev s telesnimi vajami. V teoretičnem delu diplomskega dela sem želela predstaviti preproste načine sproščanja, ki so enostavni in prijetni, zanje ni potrebno predhodno znanje in prinašajo veliko koristi. V empiričnem delu naloge sem opisala izkušnje in odzive otrok pri izvajanju sprostitvenih tehnik. Ugotovila sem, da sprostitvene tehnike, ki sem jih izvajala skupaj z otroki pozitivno vplivajo na njihovo vedenje in počutje, jih sproščajo, umirjajo in so jim v veselje.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: Predšolski otroci, stres, sproščanje, joga za otroke, masaža, vodena vizualizacija, sprostitev z aktivnimi zgodbami, sprostitev s telesnimi vajami
    Število strani: 38
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. Gordana SchmidtMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10097993)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2206
    Datum vnosa: 02 Jul 2014 11:02
    Zadnja sprememba: 02 Jul 2014 11:02
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2206

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa