[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Didaktične igre iz odpadne embalaže pri pouku na razredni stopnji osnovne šole

Maja Šetina (2014) Didaktične igre iz odpadne embalaže pri pouku na razredni stopnji osnovne šole. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2164Kb)

    Povzetek

    Igra predstavlja pestro paleto dejavnosti otroka ali odraslega. Otroško igro zaznamujejo univerzalne značilnosti in posebnosti. Spreminja se s starostjo ter razvojem otroka. Pri pouku kot organiziranem in premišljenem vzgojno-izobraževalnem procesu lahko vzgojno-izobraževalne cilje in naloge uresničujemo z uporabo didaktičnih iger. Didaktična igra je igra z določenim ciljem in nalogo, z izbranimi ter organiziranimi pravili in vsebinami. Pri učencih spodbuja dejavnosti, ki so v pomoč pri učenju in razvijanju sposobnosti. Pri načrtovanju didaktične igre je pomembno poznavanje značilnosti igre ter njenih razvojnih stopenj. Izhajati je potrebno iz otrokovih interesov, zmožnosti ter osebnega odnosa do igre in preveriti njen vzgojno-izobraževalni učinek (učni cilji). Vseh didaktičnih iger, ki bi jih lahko uporabili pri pouku, šole ne morejo kupiti. Didaktične igre lahko s pomočjo novih idej izdelamo iz odpadnega materiala (papirno gradivo, les in umetne snovi), ki ga tako koristno uporabimo za nadaljnjo uporabo. V diplomskem delu so predstavljeni kriterijsko zasnovani predlogi za izdelavo didaktičnih iger v okviru matematike, slovenščine, spoznavanja okolja in družbe. Med izdelavo takšnih izdelkov urimo tehnološke postopke, tehnično ustvarjalnost, se seznanimo z različnimi orodji, pripomočki, materiali in hkrati ustvarimo izdelke. Vsako izdelano didaktično igro je potrebno tudi preizkusiti v razredu. Za določanje učinka igre smo izvedli primerjalno preverjanje na trgu dosegljivih iger z učno izdelanimi, praktični preizkus naključno izbrane igre pa smo izvedli v razredu, in sicer na vzorcu 34 učencev 3. razreda. Pri preizkusu na trgu dosegljive igre je sodelovalo 16 učencev, medtem ko je našo igro preizkušalo 18 učencev. Ključna mera je bil relativni prirastek znanja, merjeno s pred- in posttestom. Večji relativni prirastek znanja je imela učno izdelana igra iz odpadne embalaže, in sicer za 2,2 %. Sklepamo, da je učinek učno izdelanih iger vsaj enak, če ne višji kot pri na trgu dosegljivih igrah.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: igra, didaktična igra, tehnika in tehnologija, spoznavanje okolja, naravoslovje in tehnika, odpadni material, učna izdelava, učenje
    Število strani: 74
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Janez JamšekMentor
    doc. dr. Stanislav AvsecSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10079305)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2186
    Datum vnosa: 24 Jun 2014 12:01
    Zadnja sprememba: 23 Feb 2016 11:31
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2186

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa