[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Vloga in pristopi socialnega pedagoga pri odpravljanju stresa učencev v osnovni šoli

Hana Čarman (2013) Vloga in pristopi socialnega pedagoga pri odpravljanju stresa učencev v osnovni šoli. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2233Kb)

    Povzetek

    Šola je lahko stresogen dejavnik za mnoge učence, saj vsakodnevne šolske situacije pri učencih lahko ustvarjajo številne obremenitve in napetosti. Za telesno in psihosocialno zdravje učenca je potrebno zmanjševati njihove škodljive učinke, pri tem ima pomembno vlogo tudi socialni pedagog. V diplomskem delu obravnavam problematiko stresa učencev v osnovni šoli, pri čemer raziskujem vlogo in pristope socialnega pedagoga za odpravo stresa pri učencih v osnovni šoli. Empirično raziskovanje v okviru diplomskega dela zajema kvalitativno analizo petih intervjujev s socialnimi pedagoginjami, zaposlenimi v svetovalni službi na različnih osnovnih šolah v Sloveniji. Prek analize pogovorov s socialnimi pedagoginjami sem med drugim raziskala naslednja področja: situacije, ki so po mnenju socialnih pedagogov stresne za učence in pristope, ki jih socialni pedagogi uporabljajo za odpravo stresa učencev. Zanimalo me je tudi, ali in v kolikšni meri socialni pedagogi sodelujejo z drugimi strokovnimi delavci na šoli pri odpravi stresa učencev in s katerimi težavami in dilemami se srečujejo v praksi na področju odpravljanja stresa učencev. Intervjuvane socialne pedagoginje menijo, da se učenci v šoli pogosto soočajo s stresom, kot stresne situacije za učence pa navedejo predvsem konfliktne in neugodne odnose z učenci ter učitelji, šolski neuspeh, previsoka pričakovanja staršev ter preverjanje in ocenjevanje znanja. Iz intervjujev smo ugotovili, da se socialne pedagoginje za odpravljanje stresa učencev poslužujejo tako individualne kot skupinske oblike dela, katero uporabljajo predvsem za izboljšanje odnosov med učenci v okviru razrednih ur ali manjših skupin. Poleg tega za odpravljanje stresa uporabljajo pogovor (za spreminjanje prepričanja učencev), igre vlog, braingym vaje, sprostitvene tehnike, kot. npr. tehnike tipa dihanja, vizualizacijo, EFT in avtogeni trening, risanje, telovadbo ter družabne igre. Ugotovljeno je bilo, da je pomemben člen tima za odpravo stresa učencev učitelj, poleg tega pa socialne pedagoginje za zmanjšanje stresa učencev sodelujejo tudi z pedagogi, specialnimi pedagogi, psihologi, socialnimi delavci, prostovoljci, po potrebi tudi z zunanjimi institucijami. Večina intervjuvank kot težave in dileme pri odpravljanju stresa učencev navaja predvsem neprepričanost v svoje delo in neuspeh pomoči, dve od njih vidita težavo tudi v sodelovanju s starši in z učitelji. Pri iskanju novih načinov pomoči je na prvem mestu učenec, ki potrebuje pomoč.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: stres, šola, vzroki za stres, strah pred šolo, socialni pedagog, pristopi za odpravo stresa, timsko delo
    Število strani: 143
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Alenka PolakMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10075977)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2180
    Datum vnosa: 18 Jun 2014 09:33
    Zadnja sprememba: 18 Jun 2014 09:33
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2180

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa