[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Vzgojna vloga učitelja v osnovni šoli

Maja Iskra (2014) Vzgojna vloga učitelja v osnovni šoli. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1062Kb)

    Povzetek

    V zadnjem času se kaže čedalje večja potreba po vzgoji za vrednote, in sicer zaradi moralne, ekonomske in politične krize (Delors, 1996; Divjak, 2000). Vzgojna vloga učitelja v primerjavi z izobraževalno postaja vse pomembnejša (Grandić, 1990). Šola je opredeljena kot vzgojno-izobraževalna ustanova in že s tem nakazuje na povezanost vzgoje in izobraževanja. Vzgoja se mora vedno dogajati preko pouka, če želimo z njo doseči trajne učinke (Gogala, 1966, v Kovač Šebart, 2000; Herbart, 1919, v Kovač Šebart, 2000; Elster, 1983, v Kovač Šebart, 2000). Kot temelj vzgojnega dela učiteljev veljajo tiste vrednote, ki so stvar čim širšega soglasja ljudi in so izpostavljene v Splošni deklaraciji o človekovih pravicah ter Konvenciji o otrokovih pravicah (Marentič Požarnik; Kovač Šebart, 2000). Šole se pri vzgoji opirajo na dva temeljna dokumenta, ki sta Zakon o osnovni šoli (Uradni list RS, št. 102/2007, 2. člen) in Bela knjiga (Krek idr., 2011). Potrebno se je zavedati dejstva, da vrednot ne moremo poučevati, ampak jih morajo učenci izkusiti v šoli v vsakodnevni praksi (Dewey, 1975, v Kroflič, 2004; Delors, 1996), in sicer preko zlasti osebnega odnosa med učiteljem in učencem ter v skupini (Kroflič, 2004). Učitelj mora biti s svojimi lastnostmi, komunikacijo, odnosom in ravnanji učencem za zgled (Pavlović, 2000; Delors, 1996; Margan, 2012). Poleg učiteljevih osebnostnih lastnosti so za vzgojno delo pomembne različne metode. Vsak učitelj mora najti svojo metodo, ki je osebna, pristno doživeta in izvira iz njegove notranjosti (Gogala, 2005). Kljub temu lahko izpostavimo nekatere v zadnjem času pogosteje omenjene učinkovite vzgojne metode. Te so: postavljanje pravil in meja (Palmer, 2001; Rogge, 2000; Žorž, 2002), nagrajevanje, pohvala, kaznovanje (Musek, 1999) ter preventivno delo (Blum, 1999; Rebula, 2001, v Gržan, 2001). Od učitelja se v vzgojnem smislu pričakuje veliko, zato je pomembno, da se za to delo primerno usposobi. Po raziskavi se slovenski učitelji prav na tem področju ne počutijo dovolj kompetentni (Valenčič Zuljan idr., 2011). Usposabljanje se prične z začetnim izobraževanjem v času študija, nadaljuje z obdobjem pripravništva ter nato z nadaljnjim izobraževanjem in usposabljanjem, ko je učitelj že na delovnem mestu (Valenčič Zuljan idr., 2007; Cenčič, 2004). Poleg tega pa je za vseživljenjski profesionalni razvoj pomembno tudi učiteljevo delo na sebi (Delors, 1996; Palmer, 2001; Twentier, 1999).

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: vzgoja, vrednote, učiteljeva vzgojna vloga, vzgojne metode
    Število strani: 90
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Tatjana DevjakMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10076745)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2179
    Datum vnosa: 17 Jun 2014 13:22
    Zadnja sprememba: 17 Jun 2014 13:22
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2179

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa