[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Mnenja učiteljev o izkustvenem učenju pri pouku gospodinjstva

Katarina Danilov (2014) Mnenja učiteljev o izkustvenem učenju pri pouku gospodinjstva. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1341Kb)

    Povzetek

    Izkustveno učenje je po Walterju in Marksu (v Marentič Požarnik, 1987) zaporedje dogodkov z bolj ali manj točno opredeljenimi učnimi cilji, ki terja aktivno sodelovanje udeležencev na eni ali več točkah tega zaporedja. Osrednja ideja izkustvenega učenja je, da se najbolje naučimo stvari, če jih naredimo sami. Omenjeno dejstvo je dober razlog za uvajanje oziroma nadgrajevanje izkustvenega učenja pri pouku gospodinjstva. Namen diplomskega dela je tako raziskati, kako pogosto se učitelji odločajo za uvedbo izkustvenega učenja pri pouku gospodinjstva. Posebno pozornost sem namenila rezultatom, vezanim na modul hrana in prehrana, saj je znanje o pravilni prehrani zelo pomembno za dobro psihično in fizično počutje človeka. Vloga učitelja gospodinjstva, kot prehranskega strokovnjaka, je tako še kako pomembna. Vendar pa izkustvenega učenja pri predmetu ne moremo povezovati zgolj s prehranskimi vsebinami, zato sem se v diplomskem delu posvetila tudi analizi vpeljevanja izkustvenega učenja v pouk gospodinjstva v okviru ostalih treh modulov (ekonomika gospodinjstva, tekstil in oblačenje ter bivanje in okolje). Z raziskavo sem prav tako želela ugotoviti odnos učiteljev do predmeta gospodinjstvo in morebitno povezavo med pridobljeno izobrazbo, delovno dobo ter odnosom učitelja do predmeta in pripravljenostjo za vpeljevanje izkustvenega učenja v pouk. Rezultati raziskave, v katero je bilo vključenih deset učiteljic, ki poučujejo gospodinjstvo na gorenjskih osnovnih šolah, so pokazali, da anketirane učiteljice pogosto uporabljajo izkustveno učenje. Najpogosteje ga vključujejo pri poučevanju vsebin modula hrana in prehrana, nekoliko manj pa ga vključujejo v ostale module. Poglavitni oviri, ki preprečujeta več izkustvenega učenja, sta število ur, ki so po učnem načrtu namenjene pouku gospodinjstva, ter premajhne in slabo opremljene učilnice, kjer se pouk gospodinjstva izvaja. Analiza rezultatov ni pokazala bistvenih razlik med vpeljevanjem izkustvenega učenja v pouk gospodinjstva in ustrezno izobrazbo, delovno dobo ter pozitivnim odnosom do predmeta gospodinjstvo. Prav tako so rezultati pokazali, da se učitelji samoiniciativno ne trudijo vpeljevati novosti, ne glede na delovno dobo, ampak se raje držijo preverjenih usmeritev učnega načrta. Na vprašanja, kot so: ali je nivo zahtevnosti vsebin pri predmetu gospodinjstva prenizek, ali bi bil modul ekonomika gospodinjstva bolj primeren za šesti razred, ali je pouk gospodinjstva vsebinsko manj zahteven od ostalih predmetov v petem in šestem razredu, je velik delež anketiranih učiteljic ostal neopredeljen. Se pa navedena vprašanja dotikajo učnega načrta.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: izkušnja, izkustveno učenje, gospodinjstvo, prehrana, modul
    Število strani: 40
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Verena KochMentor
    asist. dr. Francka Lovšin KozinaSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10074697)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta, Biotehniška fakulteta
    ID vnosa: 2174
    Datum vnosa: 16 Jun 2014 18:20
    Zadnja sprememba: 13 Nov 2015 11:20
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2174

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa