[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Zaznavanje komunikacije pedagoških delavcev pri timskem delu v oddelku vrtca

Ana Gerčar (2014) Zaznavanje komunikacije pedagoških delavcev pri timskem delu v oddelku vrtca. Magistrsko delo.

[img] PDF
Download (1679Kb)

    Povzetek

    Konstruktivna komunikacija pedagoških delavcev pri timskem delu v oddelku vrtca je zelo pomembna tako za ohranjanje medosebnih odnosov kot tudi za učinkovito timsko delo. Je glavni nosilec socialnih dogajanj med soudeleženimi (Lipičnik 1996: 68). Pomembno za vzdrževanje pozitivnega komunikacijskega procesa so povratne informacije (Lipičnik 1996: 69). Z raziskavo v okviru magistrskega dela sem želela ugotoviti, kako pedagoške delavke zaznavajo komunikacijo v svojem timu. Oblikovala sem raziskovalne cilje in hipoteze, na katere sem želela odgovoriti in so vezani na izkušnje, mnenja in opažanja vzgojiteljic ter pomočnic vzgojiteljice. V vzorec sem zajela vzgojiteljice in pomočnice vzgojiteljice iz vrtcev po Sloveniji. Vzorec je bil neslučajnostni, priložnostni. V raziskavi je sodelovalo 156 pedagoških delavk, od tega 100 (64,1 %) vzgojiteljic in 56 (35,9 %) pomočnic vzgojiteljice. Podatke sem zbrala z vnaprej pripravljenim vprašalnikom, ki vključuje vprašanja zaprtega in odprtega tipa ter ocenjevalno lestvico. Pri oblikovanju vprašalnika sem vprašanja in trditve črpala iz strokovne literature različnih avtorjev (A. Polak 2012: 59; 2007: 51—55), C. Razdevšek-Pučko (1994: 23—25). Vprašalnik vsebuje 4 vprašanja zaprtega tipa, 3 odprtega tipa in ocenjevalno lestvico tridesetih trditev. Pridobivanje podatkov je potekalo anonimno; strokovne delavke so anketni vprašalnik reševale na kot spletno anketo. Na osnovi dobljenih rezultatov lahko trdim, da je zaznavanje komunikacije v timih strokovnih delavcev v vrtcu konstruktivno. Z drugim raziskovalnim vprašanjem sem raziskovala pričakovanja pedagoških delavk v zvezi s komunikacijo v timu in ugotovila, da pedagoške delavke pričakujejo predvsem prijazno komuniciranje, direktno izražanje kritike v timu, dvosmerno komunikacijo ter sproščeno izražanje mnenj in idej. V okviru tretjega raziskovalnega vprašanja, S katerimi problemi se pri komunikaciji srečujejo pedagoški delavci v oddelku vrtca, so strokovne delavke največkrat izpostavile, da problemov pri medosebni komunikaciji znotraj tima v oddelku vrtca ni. Pri četrtem raziskovalnem vprašanju sprašujem po uspešnosti reševanja komunikacijskih problemov v timu in rezultati raziskave kažejo, da je reševanje komunikacijskih problemov v timu uspešno. Pri petem raziskovalnem vprašanju sprašujem po strategijah reševanja komunikacijskih problemov, kjer anketiranke največkrat navajajo, da komunikacijske probleme rešujejo s timsko sodelavko. Pri šestem raziskovalnem vprašanju sem spraševala po mnenju pedagoških delavcev po prednostih konstruktivne komunikacije, kjer največ anketirank kot prednost izpostavlja vzdušje (spoštovanje, zaupanje, občutek sprejetosti, sproščenost). Z raziskavo sem ugotovila (H1), da se zaznavanje komunikacije v timu med vzgojiteljicami in pomočnicami vzgojiteljic statistično pomembno razlikuje, (H3), da se zaznavanje vzgojiteljic in pomočnic vzgojiteljice glede uspešnosti reševanja komunikacijskih problemov pri timskem delu statistično pomembno razlikuje, zavrnila pa H2. Sklenem lahko, da mora biti komunikacija pri timskem delu v oddelku vrtca pozitivna, iskrena, odkrita, dvosmerna in zaupanja vredna, tako bo tim lahko bolj učinkovito deloval.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: komunikacija, konflikti v komunikaciji, problemi v komunikaciji, timsko delo, sodelovalna naravnanost
    Število strani: 75
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Darija SkubicMentor
    doc. dr. Alenka PolakSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10070857)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2164
    Datum vnosa: 12 Jun 2014 12:04
    Zadnja sprememba: 12 Jun 2014 12:04
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2164

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa