[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Ugotavljanje dostopnosti izbranih srednješolskih telovadnic podravske regije za gibalno ovirane dijake

Tamara Štiftar (2014) Ugotavljanje dostopnosti izbranih srednješolskih telovadnic podravske regije za gibalno ovirane dijake. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1341Kb)

    Povzetek

    V Sloveniji se osebe s posebnimi potrebami vedno pogosteje vključujejo v redne šolske ustanove, k čemur veliko pripomorejo sprejeti zakoni in inkluzija. Mednje spadajo tudi gibalno ovirane osebe, pri katerih pa ni dovolj, da se prilagaja samo učni proces, pač pa so potrebne tudi arhitekturne prilagoditve, ki gibalno oviranemu dijaku omogočajo ustrezen dostop do objekta, kjer se lahko optimalno razvija. V diplomskem delu smo ugotavljali, kako so izbrane srednje šole v podravski regiji prilagojene morebitnim vključenim gibalno oviranim dijakom. Osredotočili smo se predvsem na sam dostop in vstop v šolski objekt, dostop do šolske telovadnice, prilagojenost garderobnih prostorov, urejenost in uporabnost sanitarij, dostop do prostora s športnimi pripomočki in na dostop do zunanjega šolskega igrišča. V vzorec smo vključili 18 naključno izbranih srednjih šol na podravskem območju. Rezultati kažejo, da je najmanj prilagojen dostop do zunanjih igrišč, saj večina šol le-teh nima in koristijo javne parke, do katerih je potrebno po prometnih ali netlakovanih poteh, zaradi česar so gibalno ovirani večinoma opravičeni pouka športa. Veliko težav se pojavlja tudi pri dostopu v sam šolski objekt, prav tako pri dostopu do telovadnice. Za gibalno ovirane so najpogosteje zaznane arhitektonske ovire stopnice, ozka vrata in prostori ter samozapiralni sistem vrat. Najvišje je bila ocenjena dostopnost do športnih orodij in pripomočkov ter urejenost garderob.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: gibalno ovirani dijaki, inkluzija, telovadnica, arhitektonske ovire, dostopnost prostorov
    Število strani: 67
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Tjaša FilipčičMentor
    asist. Jerneja TerčonSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10072137)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2162
    Datum vnosa: 12 Jun 2014 12:30
    Zadnja sprememba: 12 Nov 2015 14:15
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2162

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa