[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Mnenje razrednih učiteljev o predmetu šport

Mariša Semič (2014) Mnenje razrednih učiteljev o predmetu šport. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (675Kb)

    Povzetek

    V diplomskem delu sem ugotavljala mnenje razrednih učiteljev o predmetu šport. V teoretičnem delu sem opredelila športno dejavnost in njen pomen, pomen športne dejavnosti za otroke. Osredotočila sem se na šport v osnovni šoli, njegov obseg in načrtovanje. Učitelj je tudi eden izmed pomembnih dejavnikov športno-vzgojnega procesa, zato sem nekaj besed namenila tudi temu, opredelila sem njegovo vlogo, znanja in izpopolnjevanje le-teh ter pomen kakovostnega športno-vzgojnega procesa za otroke. V zadnjem poglavju sem na kratko opisala nekatere dejavnosti dodatnega programa pri športu. V empiričnem delu je sodelovalo 225 učiteljev različnih slovenskih osnovnih šol. Zanimalo me je, ali je šport med učitelji priljubljen predmet za poučevanje, ali ga uvrščajo med predmete, pomembne za življenje, katere vsebine radi poučujejo pri športu ter katerih ne marajo. Zanimalo me je tudi, katere spremembe bi uvedli v učni načrt za šport, ali z učenci izvajajo aktivnosti dodatnega programa, dopolnilni pouk in demonstracijo vsebin. Učitelji so odgovarjali tudi na vprašanja o opozarjanju staršev na težave pri športu in predstavitvi rezultatov športnovzgojnega kartona o njihovih kompetencah za poučevanje športa in željah za dodatno izobraževanje. Rezultati so pokazali zanimive ugotovitve. Šport je po mnenju učiteljev med najbolj priljubljenimi predmeti med učenci, med njimi samimi pa ni tako zelo priljubljen za poučevanje. Učitelji se zavedajo pomembnosti športa in športne dejavnosti za razvoj otrok, zato ga uvrščajo med tri življenjsko najpomembnejše šolske predmete. Učitelji se pri športu najbolj navdušujejo za poučevanje iger z žogo in atletskih vsebin, najmanj radi pa poučujejo gimnastične vsebine. Na splošno so učitelji z učnim načrtom za šport zadovoljni; večina bi jih kot spremembo uvedla vsak dan uro športa na šolskem urniku. Pričakovano večina učiteljev učencem pri športu ne daje domačih nalog in jih navadno ne vključuje v dopolnilni pouk, saj se jim to ne zdi potrebno. Minuta za zdravje in aktivni odmor sta med učitelji pozitivno sprejeta, saj jih večinoma izvajajo med poukom oziroma so mnenja, da bi jih lahko izvajali, ne glede na to, da tega na šoli še ne prakticirajo. S starši se o težavah, ki se pojavijo pri športu, pogovarjajo enako pogosto kot o ostalih težavah, rezultatov športnovzgojnega kartona pa največ učiteljev staršem ne predstavi. Na splošno imajo učitelji dovolj kompetenc za poučevanje športa in so sami sposobni izvesti kakovostne ure športa, zasledila pa sem, da nekateri ne poznajo dovolj dobro učnega načrta za šport.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: športna dejavnost, predmet šport, mnenje, učitelji razrednega pouka, kompetence
    Število strani: 114
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Vesna ŠtembergerMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10067785)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2154
    Datum vnosa: 09 Jun 2014 18:41
    Zadnja sprememba: 09 Jun 2014 18:41
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2154

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa