[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Vpliv vodenega aktivnega učenja kemije na kakovost razumevanja nekaterih kemijskih pojmov pri štirinajstletnikih

Jana Rešeta (2014) Vpliv vodenega aktivnega učenja kemije na kakovost razumevanja nekaterih kemijskih pojmov pri štirinajstletnikih. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1684Kb)

    Povzetek

    Učitelj poskuša učencem predstaviti kemijske pojme na razumljiv način, zato se trudi v tradicionalni pouk vključevati nove aktivne učne oblike poučevanja, kjer so učenci sami aktivno vključeni v pouk. Eden izmed aktivnih načinov poučevanja je tudi novi učni pristop VAUK – vodeno aktivno učenje kemije, ki je podrobneje predstavljen v diplomskem delu. Učitelj, ki med poukom vključuje različne metode dela, tako še dodatno motivira učence k učenju kemije. V teoretičnem delu je opisano učenje kemijskih pojmov s pomočjo povezave treh ravni (makro, submikro in simbolne ravni), predstavljene so tudi nekatere raziskave, v katerih so raziskovalci proučevali učenčeva napačna in nepopolna razumevanja kemijskih pojmov. V nadaljevanju so opisane razlike med tradicionalnim poukom in sodobnim aktivnim poukom. V empiričnem delu diplomskega dela je opisana primerjava rezultatov preizkusov znanja učencev v eksperimentalni skupini, ki so bili izpostavljeni učnemu pristopu VAUK, in rezultatov učencev v kontrolni skupini, ki so imeli običajni tradicionalni pouk. V raziskavi je sodelovalo 118 učencev dveh osnovnih šol v osrednji Sloveniji v šolskem letu 2010/2011. Po enem mesecu so učenci pisali ponovno isti preizkus znanja in rezultati so pokazali, kakšen vpliv ima novi učni pristop poučevanja in učenja na učenčevo razumevanje nekaterih kemijskih pojmov in na njihovo trajnost znanja. Rezultati kažejo, da so bili učenci eksperimentalne skupine uspešnejši kot učenci kontrolne skupine, tako na preizkusu znanja kot v poznem preizkusu znanja. Učenci v eksperimentalni skupini so izkazali trajnejše znanje novih kemijskih pojmov kot učenci v kontrolni skupini. Prav tako so bili učenci v eksperimentalni skupini bolj motivirani za učenje novih kemijskih pojmov kot učenci v kontrolni skupini, kjer so bolj ali manj le pasivno sprejemali nove informacije. Ob koncu raziskave so učenci obeh skupin izpolnili vprašalnika o odnosu do kemije in kako se učijo kemijo. Učenci eksperimentalne skupine pa so izpolnili še dodatni vprašalnik o izvedbi učne ure, kjer so ocenjevali novi učni pristop VAUK. Večini učencev je bila nova oblika poučevanja in učenja zanimiva in razumljiva, všeč jim je bilo samostojno delo v skupini.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: vodeno aktivno učenje kemije – VAUK, tradicionalni pouk, sodobni pouk, trajnostno znanje, učna motivacija
    Število strani: 81
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Iztok DevetakMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10062153)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta, Biotehniška fakulteta, Fakulteta za kemijo in kemijsko tehnologijo, Naravoslovnotehniška fakulteta
    ID vnosa: 2151
    Datum vnosa: 06 Jun 2014 07:17
    Zadnja sprememba: 12 Nov 2015 13:56
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2151

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa