[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Obravnava varne rabe interneta na slovenskih osnovnih šolah

Robertina Dugar (2014) Obravnava varne rabe interneta na slovenskih osnovnih šolah. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (5Mb)

    Povzetek

    Dandanes si življenje brez interneta težko predstavljamo. Otroci in mladostniki so si z njim »domači« že od samega rojstva. Uporaba interneta se razlikuje od posameznika do posameznika, vključuje pa lahko igranje spletnih iger, gledanje videoposnetkov, uporabo družabnih omrežij, pošiljanje spletne pošte ipd. Najbolj ranljivi uporabniki interneta so otroci, ki lahko hitro postanejo žrtve incidentov. Otroci pa interneta ne uporabljajo samo doma, ampak tudi v šoli in drugih javnih prostorih. Zato je pomembno, da jih naučimo varne uporabe interneta, da se bodo lahko sami zavarovali pred neželenimi incidenti, kjerkoli ga bodo uporabljali. Šola lahko v veliki meri pripomore k prenosu znanja o varni rabi interneta tako na učence, starše kot tudi na šolske delavce. Zato nas je zanimalo, kako v slovenskih osnovnih šolah skrbijo za osveščanje in prenos tega znanja. V ta namen smo izvedli empirično raziskavo, s katero smo želeli podrobneje izvedeti, kdo na šoli skrbi za osveščanje o varni rabi interneta, na kakšen način osveščanje izvajajo, za koga in seveda kako pogosto. Žal je v šolskih pravilnikih tematika o varni rabi interneta skopo omenjena, kljub temu pa glede na raziskavo dobimo občutek, da v večini šol skrbijo za osveščanje. Rezultati so tudi pokazali, da v slovenskih šolah za osveščanje o varni rabi interneta najpogosteje skrbi ROID (računalnikar –organizator informacijskih dejavnosti), ki mu hitro sledi učitelj računalništva. Med najbolj poznano organizacijo, ki se ukvarja z osveščanjem o varni rabi interneta, spada Center za varnejši internet –Safe.si, ki jo šole v večini primerov izberejo tudi za samo izvajanje izobraževanj in delavnic tako za učence, starše kot tudi šolske delavce. Šole v večini primerov organizirajo izobraževanje za učence na letni ravni, medtem ko za starše in šolske delavce v razmiku enega do treh let. Zanimalo nas je tudi, kdo skrbi za reševanje problemov, v katere so vključeni učenci na spletu. Izkazalo se je, da je na večini slovenskih šol za to funkcijo zadolžen svetovalni delavec.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: varna raba interneta, uporaba interneta v osnovni šoli, internetne nevarnosti, izobraževanje o varni rabi interneta, osveščanje o varni rabi interneta, uporaba interneta med učenci, sexting, cyberbullying, internetna zasvojenost, učni načrt predmeta računalništvo
    Število strani: 67
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Irena Nančovska ŠerbecMentor
    pred. mag. Domen BožeglavSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10062409)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2149
    Datum vnosa: 06 Jun 2014 07:03
    Zadnja sprememba: 06 Jun 2014 07:03
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2149

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa