[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Pomen ravnotežja za varno gibanje v gorah v predšolskem obdobju

Petra Gotar (2014) Pomen ravnotežja za varno gibanje v gorah v predšolskem obdobju. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1318Kb)

    Povzetek

    V diplomskem delu smo se osredotočili na pomen ravnotežja za varno gibanje v gorah. Skozi prerez slovenske in tuje sodobne literature smo izpostavili temeljno gibalno fazo kot ključno fazo, v kateri se razvija predšolski otrok. Opisali smo glavne značilnosti motoričnih sposobnosti, ki jih otrok razvija v predšolskem obdobju, še posebej pa smo izpostavili ravnotežje. Poudarili smo, da je ravnotežje ena ključnih sposobnosti (poleg npr. vzdržljivosti), ki jih potrebujemo pri varni hoji v gore. Glede na opredeljen problem, smo si zastavili cilja, in sicer ugotoviti, ali lahko v dolini pripravimo enake gibalne izzive, kot jih najdemo v planinstvu in ugotoviti, ali utrujenost vpliva na ravnotežje oziroma na izvajanje metodičnih nalog. S pomočjo štirih metodičnih nalog smo analizirali 29 otrok prve in druge starostne skupine iz vrtca Dominik Savio Domžale. Iste naloge smo opravili dvakrat, in sicer pred in po obremenitvi. Otroke smo utrudili s polurnim sprehodom ob vznožju in jih ponovno preizkusili v nalogah, ki so predstavljale spremenljivke. Vzorec spremenljivk so predstavljale: hoja po označeni poti, hoja po različnih podlagah, skoki iz višjih podlag in vožnja s poganjalcem. Opazovali smo razlike med starostnima skupinama in razvoj ravnotežja pred in po utrujenosti ter pogoje, v katerih smo pripravili ravnotežnostne naloge. Podatke in ocenjevanje otrok od 1 do 5 smo vpisali v tabelo in izrisali grafe ter rezultate med seboj primerjali. Predvidevali smo, da se lahko približamo podobnim gibalnim izzivom kot jih najdemo v gorah, da bodo opazne razlike med prvo in drugo starostno skupino in da bo utrujenost bolj vplivala na mlajše skupine, kar bo vidno pri drugih rezultatih. Dokazali smo, da lahko pripravimo v dolini ravnotežnostne naloge, ki so podobne gorskim, s pomočjo pripomočkov, vendar ne vseh. V gorah najdemo različne razmere, ki nas lahko presenetijo (kamenje, ozka pot, utrujenost, vremenski pojavi …), ki jih v dolini ni. Rezultati so pokazali, da utrujenost vpliva na ravnotežje. Opazili smo, da so otroci po utrujenosti metodične enote za razvoj ravnotežja izvajali slabše in da imajo starejši otroci nekoliko boljše rezultate kot mlajši. Mlajši otroci se hitreje utrudijo kot starejši, vendar razlike niso statistično pomembne.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: planinstvo, ravnotežje, predšolski otrok
    Število strani: 37
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Jera GregorcMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10063433)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2145
    Datum vnosa: 04 Jun 2014 14:12
    Zadnja sprememba: 04 Jun 2014 14:12
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2145

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa