[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Refleksija dela na doživljajskem igrišču v Mariboru

Nataša Hauzer (2014) Refleksija dela na doživljajskem igrišču v Mariboru. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (3300Kb)

    Povzetek

    Namen diplomskega dela je refleksija dela na Doživljajskem igrišču v Mariboru (v nadaljevanju: Doživljajsko igrišče) po načelih igralne pedagogike. V teoretičnem delu sem opisala bistvene značilnosti igralne pedagogike, pojasnila razumevanje igre znotraj stroke in podrobneje predstavila doživljajsko igrišče kot prostor, kjer se izvaja igralna pedagogika. Posebno pozornost sem namenila igralnim pedagogom na doživljajskih igriščih in njihovi vlogi. V empiričnem delu sem predstavila izsledke raziskave, in sicer refleksijo dogajanja, ki sem mu prisostvovala na Doživljajskem igrišču skozi prizmo tega, kakšne priložnosti ponuja okolje samo, kakšne intervencije uporabljajo igralni pedagogi ter koliko je prostora za želje in potrebe otrok na Doživljajskem igrišču. Tako v teoretičnem, kot empiričnem delu sem posvetila del vsebine tudi refleksiji igralnih pedagogov in vplivu osebnih izkušenj na delo. Ugotovila sem, da Doživljajsko igrišče kot okolje ponuja pestro izbiro materialov in priložnosti za raznoliko igro ter že samo s tem zadovoljuje raznolike potrebe otrok. Otroci imajo vpliv na skoraj vse vidike delovanja igrišča, ne morejo pa vplivati na odpiralni čas, na količino materialov in na situacije, ko gre za vprašanje varnosti. Igralni pedagogi na Doživljajskem igrišču uporabljajo različne ravni intervencij: ohranjanje igre, preproste in srednje intervencije (oskrba z materiali, podajanje igralnih namigov, odgovarjanje na igralni namig, umik iz igre) ter prekinitev igre. V svoji diplomski nalogi sem želela izvedeti tudi, kako igralni pedagogi ocenjujejo svoje delo v primerjavi s koncepti igralne pedagogike. Kot močne točke Doživljajskega igrišča so izpostavili, da je igrišče resnično namenjeno otrokom; da dajejo pomembno vlogo prostorom, kjer se lahko otroci igrajo brez »kontrole«; pomembna jim je prosta igra otrok; otroci imajo možnost razvijanja veščin, ki jih drugje ne morejo. Doživljajsko igrišče prav tako zagotavlja nadzorovano tveganje. Pri oceni lastnega dela so igralni pedagogi izpostavili, da pogosto delujejo preveč instinktivno. Menim, da je ravno to pomemben prispevek mojega diplomskega dela, saj je bil raziskovalni del hkrati namenjen samorefleksiji dela zaposlenih in iskanju razlogov za njihove intervencije, kar je tudi eden izmed temeljev refleksije.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: igralna pedagogika, igra otrok, doživljajsko igrišče, igralni pedagog, refleksija, vpliv osebnih izkušenj
    Število strani: 80
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Alenka KoboltMentor
    asist. dr. Tomaž VecSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10061641)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2143
    Datum vnosa: 04 Jun 2014 08:31
    Zadnja sprememba: 04 Jun 2014 08:31
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2143

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa