[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Primerjava funkcionalne pismenosti vzgojitelja v vrtcu in vzgojitelja v 1. razredu osnovne šole

Karmen Mihelčič (2014) Primerjava funkcionalne pismenosti vzgojitelja v vrtcu in vzgojitelja v 1. razredu osnovne šole. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1207Kb)

    Povzetek

    Pismenost ima kot sredstvo in pogoj za opravljanje različnih vlog pri vzgojitelju kot delavcu na vzgojno-izobraževalnem področju pomembno vlogo, saj je element njegovih vsakodnevnih načrtovanih in nenačrtovanih dejavnosti. Spremlja ga na vsakem koraku. V teoretičnem delu sta predstavljeni pismenost in funkcionalna pismenost skozi čas ter podatki o funkcionalni pismenosti v Sloveniji. Cilj empiričnega dela je primerjati pismenost vzgojiteljev v vrtcu in vzgojiteljev v 1. razredu OŠ. V ta namen je bil sestavljen anketni vprašalnik. Rezultati raziskave so pokazali, da ne prihaja do večjih razlik v pismenosti posameznika na delovnem mestu vzgojitelja v vrtcu in pismenosti posameznika na delovnem mestu vzgojitelja v 1. razredu OŠ. Vzrok za to lahko najdemo npr. v tem, da večina vzgojiteljev spremlja skupino otrok od 1. leta oz. od vpisa v vrtec in svoje delo vzgojitelja opravlja tudi v 1. razredu OŠ, po enem letu opravljanja dela vzgojitelja v 1. razredu OŠ pa se vrne nazaj v vrtec. V anketi so namreč nekateri vzgojitelji omenili, da so opravljali delo vzgojitelja na obeh delovnih mestih, kar utemelji zgoraj naveden vzrok za rezultate moje raziskave. Vzgojitelji v vrtcu in vzgojitelji v 1. razredu OŠ imajo isto stopnjo izobrazbe, kar bi tudi lahko bil vzrok za rezultate raziskave. Vsi vzgojitelji so se izobraževali po podobnem programu (več fakultet izvaja program za smer Predšolska vzgoja) in so bili v času študija deležni podobnih vsebin in znanj, kar je lahko še en vzrok za ugotovitve moje raziskave, da pri vzgojiteljevih kompetencah na področju pismenosti pri vzgojitelju v vrtcu in vzgojitelju v 1. razredu OŠ ne prihaja do večjih razlik.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: pismenost, funkcionalna pismenost, vzgojitelj
    Število strani: 73
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Darija SkubicMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10060617)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2141
    Datum vnosa: 31 Maj 2014 07:37
    Zadnja sprememba: 31 Maj 2014 07:37
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2141

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa