[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Mnenja vzgojiteljic in vzgojiteljev o svojih kompetencah za spodbujanje otrokovega govornega razvoja

Maja Vrbinc (2014) Mnenja vzgojiteljic in vzgojiteljev o svojih kompetencah za spodbujanje otrokovega govornega razvoja. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (3863Kb)

    Povzetek

    Govor odraslih je zelo pomemben za razvoj govora otrok. V predšolskem obdobju, ko otroci obiskujejo vrtec, vzgojiteljica oz. vzgojitelj kot vodja skupine predstavlja pomembno vlogo, saj otroke usmerja, spodbuja, prepoznava in vodi na poti uspešnega govornega razvoja. Teoretičen del diplomske naloge predstavlja povezavo mišljenja in govora, mejnike v govornem razvoju, faze otrokovega govornega razvoja, podrobneje je predstavljen razvoj govora v predšolskem obdobju, opisani so dejavniki, ki vplivajo na razvoj govora, spodbujanje otrokovega govornega razvoja v vrtcu in jezikovne dejavnosti v vrtcu, ki jih izvaja vzgojiteljica. Na koncu je predstavljen še pojem kompetence ter bolj podrobneje kompetence vzgojiteljic. V empiričnem delu sem uporabila anketni vprašalnik, v katerem sem z odgovori vzgojiteljic oz. vzgojiteljev na moja vprašanja o njihovem mnenju, koliko so usposobljeni za delo s predšolskimi otroki na področju jezikovne vzgoje in s čim po njihovem mnenju najbolj vplivajo na otrokov govorni razvoj, želela ugotoviti ali vzgojiteljice menijo, da so kompetentne za spodbujanje otrokovega govornega razvoja in katere kompetence so po mnenju vzgojiteljic nujno potrebne za učinkovito spodbujanje otrokovega govornega razvoja. Ugotovila sem, da se vzgojiteljice počutijo usposobljene za delo, stalno strokovno izpopolnjevanje pa jim pomaga pri kakovosti dela na področju jezikovne vzgoje. Menijo, da najbolj vplivajo na otrokov govorni razvoj s korektnim govornim izražanjem in s poznavanjem strategij, ki spodbujajo razvoj otrokove sporazumevalne zmožnosti (kompetence).

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: predšolski otrok, govorni razvoj, vzgojiteljica, jezikovne dejavnosti, kompetence
    Število strani: 55
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Darija SkubicMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10058569)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2140
    Datum vnosa: 29 Maj 2014 14:19
    Zadnja sprememba: 29 Maj 2014 14:19
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2140

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa