[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Med besedilom in vizualno podprto pripovedjo – primerjava pravljice in risanke

Manca Pirc (2014) Med besedilom in vizualno podprto pripovedjo – primerjava pravljice in risanke. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1161Kb)

    Povzetek

    Pravljice so pomemben del otrokovega celostnega razvoja, so pa tudi edina književna oblika, ki otroka usmerja k odkrivanju lastne identitete in mu pokaže, katere izkušnje potrebuje za nadaljnji razvoj značaja. Čeprav se morda ne zavedamo, imajo pravljice zelo velik vpliv tako na otroke kot tudi odrasle. Vendar pa vedno več otrok posega po vizualno podprtih pripovedih, zato moramo otroku nuditi tako bralno kot tudi medijsko vzgojo in mu s tem pomagati pri izbiri kvalitetnih risank, razvoju kritičnega mišljenja in vrednotenja. V prvem, teoretičnem delu diplomske naloge, smo opisali nekaj pomembnih pojmov v povezavi s temo. Najprej smo opredelili pojem pravljica, znotraj katerega smo zajeli njen pomen, vpliv na otroke, kateri populaciji ljudi je namenjena. Omenili smo, kaj je motivacija in kakšno vlogo igra pri bralnem procesu. V nadaljevanju smo opisali tudi bralni razvoj otroka, povedali nekaj o tem, kako otroci doživljajo pravljice, da lahko resno vplivajo na otrokovo življenje in da so za normalen razvoj otroka še kako pomembne. Opredelili smo tudi risanko, nekaj povedali o prednostih in slabostih, ki se pojavljajo. Omenili in predstavili pa smo tudi Animateko (mednarodni festival animiranega filma) in program Slon, ki je namenjen najmlajšim udeležencem. V drugem delu diplomske naloge smo primerjali risanko in pravljico ter sodelovali z učenci Osnovne šole Oskarja Kovačiča. Najprej smo brali pravljico Peter Pan, nato pa gledali posneto vizualno pripoved. Pri pravljici o Palčici smo najprej gledali risanko in nato poslušali še pravljico. Opazovali smo razlike pri doživljanju ob gledanju in poslušanju. Ugotovili smo, da je pri branju, kar se tiče motivacije, pomembna dramatizacija, saj otrokom dvigne raven zanimanja. Risanka pa otroku tako ali tako nudi neko zadovoljstvo in veselje, le da je pisana in da ima premikajoče se sličice. V tretjem delu diplomske naloge smo z učenci v sodelovanju z Animateko snemali še risanko.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: pravljica, risanka, motivacija, vpliv pravljice, Animateka, medijska vzgoja, bralna vzgoja, bralni razvoj
    Število strani: 73
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    red. prof. dr. Igor SaksidaMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10057545)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2134
    Datum vnosa: 21 Maj 2014 13:39
    Zadnja sprememba: 21 Maj 2014 13:39
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2134

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa