[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Učiteljevo prepoznavanje dejavnikov hiperaktivnosti, impulzivnosti in agresije kot motečega vedenja učencev na razredni stopnji in strategije dela z njimi

Maja Štampar (2014) Učiteljevo prepoznavanje dejavnikov hiperaktivnosti, impulzivnosti in agresije kot motečega vedenja učencev na razredni stopnji in strategije dela z njimi. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (394Kb)

    Povzetek

    Moteče vedenje je vedenje, ki je nevsakdanje, neobičajno in je drugačno od pričakovanega; običajno traja dlje časa in se kaže na različnih področjih. Gre za neupoštevanje navodil, pomanjkanje spoštovanja do drugih, nevljudnost, nagajivost, agresivnost ter hujša vedenja, kot so npr. namerno povzročanje nevarnosti, škodovanje drugim, kraja, trpinčenje ipd. (Vec, 2009). Bregant pravi, da vedenje, ki je običajno za določeno starost, otroci po navadi prerastejo, gre npr. za prekomerno aktivnost pri določeni starosti ali pomanjkljivo pozornost pri mlajših učencih. Na drugi strani gre pa za vedenje, ki potrebuje »posebno obravnavanje« in dodatno strokovno pomoč, prilagojene strategije dela in metode, da ti posamezniki sploh lahko sledijo pouku in so vključeni v socialno mrežo v šoli. Posebno obravnavo potrebujejo tudi učenci, ki so hiperaktivni, impulzivni ali agresivni zaradi bioloških dejavnikov, kar pomeni, da je vedenje posledica prirojenih dejavnikov ali genetskih predispozicij, okvar centralnega živčnega sistema in psihoz. V diplomski nalogi sem predstavila tudi nekaj pristopov za delo s takimi učenci, ki jih lahko razredne učiteljice vključijo v pouk. To so: psihomotorična terapija, vedenjske terapije, metoda ustvarjalnega giba, uravnavanje agresije z igrami in smernice za prilagoditev pouka. Želela sem dobiti vpogled, kako se razredne učiteljice spopadajo s tovrstnim motečim vedenjem, zato sem naredila raziskavo z odprtim tipom anketnega vprašalnika, kjer sta bila temeljna cilja ugotoviti, ali razredne učiteljice prepoznajo biološke vzroke ter katere strategije so najbolj primerne in uspešne pri hiperaktivnih, impulzivnih in agresivnih učencih, kjer so vzroki za tako vedenje biološki. Sodelujoči v moji raziskavi, biološke vzroke prepoznavajo z raziskovanjem s pomočjo pogovora z učencem, s starši, sodelovanjem s šolsko svetovalno službo ali opazovanjem učenca. V splošnem uporabljajo manj različnih metod, kot je bilo pričakovano, predvsem pogovor, osamitev motečega učenca in različne tehnike sproščanja ter metode umirjanja. Glede na rezultate bi lahko razrednim učiteljem priporočili več izobraževanj in prebiranja dodatne strokovne literature, da bodo uporabljali več raznolikih strategij dela pri učencih s tovrstnim motečim vedenjem.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: moteče vedenje, agresivnost, impulzivnost, hiperaktivnost, pomanjkljiva pozornost, strategije, metode
    Število strani: 78
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Mojca Lipec StoparMentor
    asist. dr. Tomaž VecSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10056777)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2132
    Datum vnosa: 22 Maj 2014 07:42
    Zadnja sprememba: 22 Maj 2014 07:42
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2132

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa