[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Diferencialna diagnostika med otroki s specifičnimi motnjami branja in branjem otrok z motnjami v duševnem razvoju

Franci Šimnic (2014) Diferencialna diagnostika med otroki s specifičnimi motnjami branja in branjem otrok z motnjami v duševnem razvoju. Doktorska disertacija.

[img] PDF
Download (5Mb)

    Povzetek

    Raziskava se opira na vprašanje, ali se latentna struktura primanjkljajev branja pri otrocih druge triade z lažjo motnjo v duševnem razvoju (LMDR) razlikuje od latentne strukture specifičnih motenj branja oz. specifičnih primanjkljajev na področju branja (SPPB) pri normalno inteligentnih otrocih, zato je osnovni namen raziskave primerjava dosežkov na različnih specifičnih kognitivnih področjih branja. Dobljeni rezultati ponujajo možnost oblikovanja diferencialnodiagnostičnih kriterijev primanjkljajev branja in hkrati ponujajo odgovor na vprašanje, kako motnja v duševnem razvoju vpliva na obravnavana kognitivna področja in katera od teh področij zaradi motnje v duševnem razvoju utrpijo največjo škodo, ki se izrazi s primanjkljaji. Vsi primerjalni kriteriji, uporabljeni v raziskavi, so v novejši literaturi že opredeljeni kot ključni kriteriji v prepoznavanju SPPB. Dosežki na posameznih specifičnih kognitivnih področjih imajo zato tudi kriterijsko vrednost, saj nakazujejo, v kolikšni meri je posamezna funkcija okrnjena, kar predstavlja dragocen podatek v načrtovanju nadaljnje obravnave. Teoretični prispevek razprave predvideva, da z modelom medsebojnih zvez med jezikovno zmožnostjo, delovnim spominom in besednim zakladom lahko pojasnimo značilnosti primanjkljajev branja tako pri otrocih s SPPB kot pri otrocih z LMDR ter hkrati pojasnimo razlike med njimi. Izdelana testna baterija bo v prihodnje specialnim in rehabilitacijskim pedagogom lahko služila kot diferencialno diagnostični pripomoček oz. za ugotavljanje, na katerih področjih razvijanja bralnih veščin potrebuje učenec večjo pomoč.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Doktorska disertacija)
    Ključne besede: specifične motnje branja, specifični primanjkljaji na področju branja, disleksija, branje otrok z motnjami v duševnem razvoju, lažje motnje v duševnem razvoju, razvoj branja, kognitivni vidiki branja, diferencialna diagnostika, opredelitev disleksije, delovni spomin, fonološki primanjkljaj
    Število strani: 178
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    red. prof. dr. Miran ČukMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10055497)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2129
    Datum vnosa: 20 Maj 2014 07:08
    Zadnja sprememba: 20 Maj 2014 07:08
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2129

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa