[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Začetno naravoslovje za najmlajše – kako približati naravne objekte in materiale otrokom, starim od 1 do 2 let

Ana Cigale (2014) Začetno naravoslovje za najmlajše – kako približati naravne objekte in materiale otrokom, starim od 1 do 2 let. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (800Kb)

    Povzetek

    Predšolski otroci že zgodaj izražajo željo po raziskovanju narave, saj jih ta kar najbolj motivira. Kakovostno znanje o njej pa lahko pridobijo le na podlagi neposrednih izkušenj. Pri tem pa je pomembno otrokovo aktivno učenje. To je učenje, pri katerem otrok deluje na predmete, pri tem pa konstruira novo razumevanje. Zgodnje uvajanje v naravoslovje naj se začne čim prej. Le tako bodo otroci lahko že zgodaj začeli razvijati pozitiven, naklonjen in odgovoren odnos do narave. Ta se začne oblikovati že v zgodnjem otroštvu, otroci pa ga lahko razvijejo predvsem s pogostimi pozitivnimi izkušnjami. Prav tako pa je pomemben tudi osebni zgled vzgojitelja. Ta lahko s svojim odnosom do narave pri svojem delu vpliva na otroke. V diplomskem delu sem oblikovala dejavnosti, ob katerih lahko že najmlajši otroci, stari od 1 do 2 let, raziskujejo živo in neživo naravo. Dejavnosti so temeljile na aktivnem učenju in otrokovem prostem raziskovanju. V obliki naravoslovnega kotička sem jim v raziskovanje ponudila različne objekte in materiale. Otroci so prek igre spoznavali njihove značilnosti. Ugotovila sem, da je naravoslovni kotiček primerna dejavnost za zgodnje uvajanje naravoslovja v skupine otrok, starih od 1 do 2 let. Otroke je dlje časa zanimal neživi kotiček kot živi. Razlika v raziskovanju obeh je bila naslednja: z neživim kotičkom so se igrali dlje časa, k živemu pa so se večkrat vračali. Menim, da lahko s stikom z naravnimi objekti in materiali že v zgodnjem otroštvu spodbujamo učenje začetnega naravoslovja ter vplivamo na pozitiven odnos do narave.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: aktivno učenje, otroška igra, začetno naravoslovje, naravoslovni kotiček, naravni objekti in materiali, vzgoja za trajnostni razvoj
    Število strani: 37
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    viš. pred. dr. Marjanca KosMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10047049)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2122
    Datum vnosa: 12 Maj 2014 12:02
    Zadnja sprememba: 12 Maj 2014 12:02
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2122

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa