[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Vzorci v naravi

Urška Podobnik (2014) Vzorci v naravi. Diplomska naloga.

[img]
Predogled
PDF
Download (10Mb)

    Povzetek

    Diplomska naloga z naslovom Vzorci v naravi je sestavljena iz teoretičnega, empiričnega in iz praktičnega dela. V teoretičnem delu je opredeljen pojem vzorec in opisan razvoj tega pojma po starosti, in sicer od prvega do petega leta. Razvoj je opredeljen tudi glede na otrokove predstave o tem, kako razume vrstni red, kopiranje, ustvarjanje vzorca … Opisano je tudi, kaj je pomembno za vse vzgojiteljice in vzgojitelje v vrtcu ter kako naj opazujejo razvoj razumevanja vzorcev pri otroku. Vzorci v naravi so opredeljeni z različnih vidikov – kako se matematika povezuje z vzorci prek simetrije, zlatega reza, Fibonaccijevega zaporedja in pravilnega 6-kotnika; temu sledijo svarilni in varovalni vzorci, gibalni vzorci, odtisi živali, ki jih puščajo pri gibanju, vzorci oglašanja živali, ciklični vzorci in vzorci pri svetlobi. Na koncu teoretičnega dela je predstavljen konstruktivistični pristop k poučevanju. V empiričnem delu so predstavljeni izsledki anketiranja 70 otrok, starih od 4 do 6 let, iz dveh različnih vrtcev v okolici Kranja. Predstavljajo poznavanje in predstave otrok o različnih vzorcih v naravi. Odgovori so analizirani po starosti otrok in so predstavljeni z grafi. V praktičnem delu je opisanih deset dejavnosti o spoznavanju narave prek različnih vzorcev v skupini 19 otrok, starih 4–6 let. Otroci so spoznavali močerada ter svarilne in varovalne vzorce, polža ahatnika in vzorce gibanja živali, vzorce oglašanja živali, vzorec satovja in čebelarstvo, cikličnost jablane skozi letne čase, vzorce živalskih sledi stopal, vzorec sončničnih semen in vzorec mavrice. Vzorce so otroci s pomočjo sličic različnih snežink tudi izdelovali. Na koncu so predstavljeni izsledki anketiranja po končanih dejavnostih, ki so pokazali, da dejavnosti pozitivno vplivajo na védenje otrok in njihovo znanje ter na razumevanje vzorcev.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomska naloga)
    Ključne besede: vzorci, vzorci v naravi, konstruktivizem, dejavnosti z vzorci v vrtcu, predšolski otroci, začetno naravoslovje
    Število strani: 138
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Barbara BajdMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10038089)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2112
    Datum vnosa: 05 Maj 2014 11:56
    Zadnja sprememba: 05 Maj 2014 11:56
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2112

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa