[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Nadarjeni učenci s posebnimi potrebami

Tonja Lorbek (2014) Nadarjeni učenci s posebnimi potrebami. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2336Kb)

    Povzetek

    Nadarjeni učenci s posebnimi potrebami so heterogena skupina, pri kateri je potrebno spodbujati njihove talente in posebno skrb nameniti tudi obravnavi primanjkljajev. V praksi njihove težave kot tudi njihovi talenti pogosto ostanejo neprepoznani in brez ustrezne pomoči ter podpore. Prepoznavanje in diagnosticiranje ovirajo prevladujoči stereotipi o značilnostih nadarjenih otrok in otrok s posebnimi potrebami, problemi definiranja in identifikacije ter raznolike posebne vzgojno-izobraževalne potrebe te skupine učencev. V diplomski nalogi smo se osredotočili na nadarjene učence s posebnimi potrebami. Zanimalo nas je, po katerih značilnostih jih prepoznamo, s katerimi diagnostičnimi postopki prepoznavamo nadarjenost in katere so metode in oblike dela z njimi. Namen diplomskega dela je bil zbrati podatke o pogostosti identificiranih nadarjenih učencev s posebnimi potrebami, o metodah in oblikah dela ter o prilagoditvah, ki jih ti učenci potrebujejo v vzgojno-izobraževalnem procesu. Prav tako je bil namen osvetliti odnos in stališča svetovalnih delavcev do nadarjenih učencev s posebnimi potrebami. V empirični del je bil vključen vzorec triindvajsetih šol iz mariborske regije in okolice, ki so imele na šoli identificirane nadarjene učence s posebnimi potrebami. Strokovni delavci šole so svoja mnenja, stališča ter podatke navedli v vprašalnikih. Rezultati kažejo, da je v mariborski regiji in okolici med učenci, ki obiskujejo redno osnovno šolo povprečno identificiranih 0,43 odstotkov nadarjenih otrok s posebnimi potrebami. Strokovni delavci, zajeti v raziskavi, ocenjujejo, da imajo največ težav pri prepoznavanju nadarjenih učencev s posebnimi potrebami zaradi njihove kompenzacije primanjkljajev oz. zakrivanja njihove nadarjenosti. S pomočjo raziskave smo ugotovili, da imajo strokovni delavci pozitivna stališča in poznajo potrebe nadarjenih otrok s posebnimi potrebami. Prav tako poznajo prilagojene vzgojno-izobraževalne dejavnosti, ki jih na šolah v veliki meri tudi izvajajo. V prihodnosti bi se morali posvetiti bolj sistematičnemu odkrivanju nadarjenih otrok s posebnimi potrebami. Strokovnim delavcev bi bilo potrebno nuditi dodatna izobraževanja o nadarjenih otrocih s posebnimi potrebami. S poznavanjem značilnosti raznolike skupine dvojno izjemnih učencev, lahko tem učencem nudimo ustrezno pomoč in podporo.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: nadarjenost, skupine nadarjenih učencev s posebnimi potrebami, odkrivanje, pomoč in podpora
    Število strani: 123
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Lidija MagajnaMentor
    doc. dr. Tina Vršnik PeršeSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10036297)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2110
    Datum vnosa: 24 Apr 2014 07:29
    Zadnja sprememba: 24 Apr 2014 07:29
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2110

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa