[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Odzivi vzgojiteljic na moteče vedenje otrok v vrtcu

Andreja Simčič (2014) Odzivi vzgojiteljic na moteče vedenje otrok v vrtcu. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1564Kb)

    Povzetek

    S pojavom motečega vedenja se pedagoški delavci srečujemo že zelo zgodaj, v predšolskem obdobju. Otroštvo je eno izmed najbolj občutljivih in najpomembnejših obdobij v posameznikovem življenju, saj izkušnje (predvsem socialne), ki se jih pridobi v tem obdobju, oblikujejo posameznika in njegove odnosne relacije do sebe in drugih. V diplomskem delu poskušam osvetliti pomen vzgojiteljevih odzivov na moteče vedenje otroka. Slednje se namreč ob neustreznem ravnanju okolice le še dodatno poglablja in utrjuje, v spodbudnem in razumevajočem okolju pa se lahko njegova pojavnost omili ali po določenem času celo izzveni. Seznanjanje z možnimi pristopi in načini dela z otrokom, ki je vedenjsko izstopajoč, ter njihova uporaba, pa ni mogoča brez predhodnega poznavanja in razumevanja otrokovega psihosocialnega razvoja ter znanja o motečem vedenju. V teoretičnem delu se torej najprej na kratko dotaknem otrokovega čustvenega in socialnega razvoja v zgodnjem otroštvu ter nadaljujem s poglobljenim opisom značilnosti motečega vedenja. V zadnjem delu spregovorim še o možnih smernicah ravnanja za delo z otroki, ki so težje vzgojljivi. S pomočjo kvalitativne raziskave, ki vključuje izvedbo intervjuja s štirimi vzgojiteljicami in opazovanje dveh otrok v dveh različnih vzgojnih skupinah, sem poskušala ugotoviti, s katerimi oblikami motečega vedenja se strokovne delavke najpogosteje srečujejo ter kako se nanj odzivajo. Njihove pristope in načine dela najprej pridobim s pomočjo izjav, ki jih podajo v intervjujih, nato pa preverim, ali jih udejanjajo tudi v praksi. Na osnovi raziskave sem ugotovila, da se vzgojiteljice pri svojem delu z vedenjsko izstopajočim otrokom najpogosteje srečujejo z agresivnim in izzivalnim vedenjem ter nemirnostjo. Vzroke zanj večinoma pripisujejo otroku in neustrezni družinski vzgoji. V primeru pojava motečega vedenja pri otroku, vzgojiteljice uporabljajo umik iz situacije ter pogovor, ki pa pri otroku ne spodbuja iskanja rešitev, kako v prihodnje ravnati drugače. Prav tako sem prišla do ugotovitve, da se vzgojiteljice v »kriznih situacijah« najpogosteje odzivajo do otroka avtoritarno in kaznovalno. Med konkretne oblike pomoči otroku in njim samim pa uvrščajo pogovor z otrokom, dodatno strokovno pomoč ter dodatna strokovna usposabljanja namenjena pedagoškim delavcem.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: moteče vedenje, predšolski otrok, odzivi vzgojiteljic, učinkoviti pristopi, pomoč
    Število strani: 138
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Olga Poljšak ŠkrabanMentor
    asist. dr. Tomaž VecSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10036553)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2109
    Datum vnosa: 24 Apr 2014 07:17
    Zadnja sprememba: 24 Apr 2014 07:17
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2109

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa