[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Volk kot modelni organizem za pouk biologije v gimnazijah

Dolores Nagode (2014) Volk kot modelni organizem za pouk biologije v gimnazijah. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (521Kb)

    Povzetek

    Volk (Canis lupus) je v Sloveniji ogrožena in z zakonom zaščitena živalska vrsta. Učni načrt za splošno gimnazijo predvideva, da se dijaki seznanijo s pomembnostjo ohranjanja različnih vrst organizmov ter ohranjanja okolja, v katerem ti organizmi živijo. V okviru projekta SloWolf smo v ta namen pripravili učna gradiva na temo volkov v Sloveniji ter gradiva uporabili med izvajanjem pouka v gimnaziji. Dijaki so reševali anketni vprašalnik, s katerim smo ugotavljali vpliv različnih izvedb pouka na stališča dijakov do volkov in znanje dijakov o volkovih. V raziskavi, ki smo jo izvedli v prvem, drugem in tretjem letniku splošne gimnazije, je sodelovalo 151 dijakov. Rezultati naše raziskave so pokazali, da ni statistično pomembnih razlik glede na vrsto izvedenega pouka, ali je to izkušenjski pouk, z uporabo bioloških materialov, ali klasičen pouk. Stališča dijakov do volkov so bolj pozitivna in samo znanje dijakov o volkovih je višje, če to karizmatično vrsto vključimo v pouk biologije. Analiza naših rezultatov naj motivira učitelje biologije ter naravoslovja, da v svoj pouk vključijo učna gradiva povezana z volkom. Učna gradiva so zasnovana tako, da jih lahko učitelji uporabijo v celotni vertikali gimnazijskega programa ter s tem gradijo na znanju dijakov o volkovih in spreminjajo stališča dijakov do volkov. Na ta način lahko dijakom približajo slovenskega volka ter jih ozaveščajo o nujnosti varovanja te živalske vrste.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: volk, znanje, stališča
    Število strani: 70
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Iztok TomažičMentor
    izr. prof. dr. Ivan KosSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10036809)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta, Biotehniška fakulteta, Fakulteta za kemijo in kemijsko tehnologijo, Naravoslovnotehniška fakulteta
    ID vnosa: 2108
    Datum vnosa: 24 Apr 2014 07:12
    Zadnja sprememba: 13 Nov 2015 12:00
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2108

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa