[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Vpliv socialno-kulturnega okolja na razvoj glasbene nadarjenosti otrok v 2. triletju osnovne šole

Petra Antolin (2014) Vpliv socialno-kulturnega okolja na razvoj glasbene nadarjenosti otrok v 2. triletju osnovne šole. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (4Mb)

    Povzetek

    Diplomsko delo obravnava vpliv socialno-kulturnega okolja na razvoj glasbene nadarjenosti pri učencih v 2. triletju osnovne šole. Uvodoma je predstavljena opredelitev nadarjenosti, ki je lahko splošna ali specifična (delna). Pri specifični nadarjenosti dosega otrok nadpovprečne rezultate samo na enem področju, pri splošni pa na več različnih področjih. Predstavljene so značilnosti nadarjenih učencev, ki se v vrsti lastnosti razlikujejo od svojih nenadarjenih vrstnikov. Diplomsko delo predstavi tudi vpliv socialno-kulturnega okolja, ki pomembno vpliva na razvoj nadarjenosti. Če otrok odrašča v nespodbudnem okolju, bodo možnosti za razvoj njegovih sposobnosti kljub dednim dispozicijam zelo majhne. Za razvoj otrokove glasbene nadarjenosti je pomembno zgodnje odkrivanje in delo z nadarjenim učencem ne le s strani staršev, temveč tudi in predvsem s strani učiteljev v osnovnih šolah. V nadaljevanju sledi opredelitev glasbene nadarjenosti in predstavitev testov za ugotavljanje ravni razvoja glasbenih sposobnosti. V navedenem okviru so predstavljeni načini prepoznavanja in spodbujanja dela z glasbeno nadarjenimi učenci. V empiričnem delu raziskave sem ugotavljala vpliv socialno-kulturnega okolja na razvoj glasbene nadarjenosti otrok. V raziskavi je sodelovalo 6 učencev iz 4. razreda, 23 učencev iz 5. razreda, 29 staršev in 8 učiteljev razrednega pouka iz ene od osnovnih šol gorenjske regije. Za raziskovanje sem uporabila različne merske inštrumente: teste glasbenih sposobnosti za učence 4. in 5. razreda, vprašalnik za njihove starše in vprašalnik za učitelje razrednega pouka. Raziskava je pokazala, da na razvoj glasbene nadarjenosti močno vplivata socialno-kulturno okolje ter dodatno glasbeno izobraževanje učencev (predvsem igranje inštrumenta oz. obiskovanje glasbene šole). Učitelji za odkrivanje glasbene nadarjenosti ne uporabljajo nikakršnih testov, temveč nadarjene učence odkrivajo na podlagi opazovanja njihovega dela in napredka. Glasbeno nadarjenim učencem dajejo možnost za sodelovanje pri zahtevnejših nalogah in jih pri delu spodbujajo z različnimi dodatnimi zadolžitvami. Raziskava je pokazala tudi, da glasbeno nadarjeni učenci niso bolj motivirani za glasbene dejavnosti v šoli kot pa njihovi vrstniki, ki niso bili prepoznani kot glasbeno nadarjeni.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: nadarjeni učenci, glasbena nadarjenost, socialno-kulturno okolje, učitelji nadarjenih učencev, glasbena vzgoja
    Število strani: 97
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Barbara Sicherl KafolMentor
    izr. prof. dr. Mojca JuriševičSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10033993)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2104
    Datum vnosa: 18 Apr 2014 09:34
    Zadnja sprememba: 04 Jun 2014 14:24
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2104

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa