[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Gozd, travnik in potok kot spodbudno okolje za razvoj predšolskih otrok

Tanja Hauptman (2014) Gozd, travnik in potok kot spodbudno okolje za razvoj predšolskih otrok. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (6Mb)

    Povzetek

    Okolje ima zelo velik vpliv na razvoj otroka. Znano je, da se naravno okolje v tem, kar ponuja otrokom, zelo razlikuje od zaprtih prostorov in standardiziranih igrišč. Naravno okolje ima številne značilnosti, ki ustrezajo potrebam otrok po spodbujajočem in raznolikem okolju za igro in učenje. Otrok se v predšolskem obdobju hitro razvija in je zelo radoveden. Otroci v tem obdobju potrebujejo resnična nova spoznanja, ki so pridobljena po aktivni poti. Prosta igra otrok se v naravnem okolju razvija v bolj kreativne oblike, saj otroci naravnim materialom pripisujejo simbolni pomen in s tem ustvarjajo bogato domišljijsko igro. Namen diplomskega dela je ugotoviti, kako otroci doživljajo igro in učenje v naravnem okolju, kako bivanje v naravnem okolju vpliva na njihovo vedenje, čustvovanje, socialne odnose in koncentracijo ter kakšne oblike igre in odnosov razvijajo v naravnem okolju, če aktivnosti izhajajo iz njih samih. Raziskovala sem tudi, koliko in katere spodbude za učenje določeno naravno okolje prinaša predšolskim otrokom, ali otroci uživajo pri igri v naravnem okolju, kako uporabljajo naravne materiale in objekte ter ali opazijo biotsko raznolikost na travniku, ob potoku in v gozdu. Za raziskovanje sem uporabila metodo kvalitativnega raziskovanja s tehniko opazovanja. Vzorec je predstavljala skupina 10 dečkov in 12 deklic, starih od 4 do 5 let. Z njimi sem preživela 6 naravoslovnih dni: 2 na travniku, 2 v gozdu in 2 ob potoku. Ugotovila sem, da je vsako izmed 3 okolij, ki sem jih otrokom ponudila za igro in raziskovanje, ponujalo veliko spodbud za aktivno učenje in igro. Igra v naravi je bila bolj ustvarjalna kot na urejenem igrišču ali v igralnici oziroma učno nespodbudnem okolju. Narava je predstavljala bogato izhodišče za pridobivanje znanja in napredek na vseh področjih, ne le na naravoslovnem. V naravi je bilo med otroki opaziti manj agresije in več sodelovanja.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: travnik, potok, gozd, igra in učenje v naravi, aktivno učenje, narava
    Število strani: 56
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    viš. pred. dr. Marjanca KosMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10029385)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2102
    Datum vnosa: 17 Apr 2014 10:50
    Zadnja sprememba: 17 Apr 2014 10:50
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2102

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa