[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Analiza socializacijskih kompetenc otroka z Downovim sindromom

Alja Kos (2014) Analiza socializacijskih kompetenc otroka z Downovim sindromom. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1317Kb)

    Povzetek

    V vrtcih se pojavlja vedno več otrok s posebnimi potrebami. Vzgojitelji morajo biti s tem seznanjeni, saj otrokom lažje zagotovijo ustrezen razvoj. Namen diplomskega dela je analiza socialnih kompetenc otroka z Downovim sindromom v primerjavi z njegovimi vrstniki. Ta analiza je bila opravljena s pomočjo opazovanja petih področij socializacije: identitete, sposobnosti samoobvladanja, samopotrjevanja, socialnih stikov in socialnih pravil. V nalogo je bilo vključenih 12 otrok, starih od dveh do treh let, eden med njimi je otrok z Downovim sindromom. Socialne kompetence smo ugotavljali z lestvico za ocenjevanje otrokovega socialnega zorenja, ki jo je sestavila mag. Lidija Kastelic in smo jo nekoliko priredili. Vsak otrok je bil individualno ocenjen v njem znanem okolju (v svoji igralnici). Pri nekaterih spremenljivkah so bili otroci opazovani med igro, hranjenjem ter osebno nego, pri drugih pa so dobili individualno vprašanje, npr. Kje imaš glavo? Otroke sem skozi celoten potek ocenjevala sama. To pomeni, da so vsi otroci ocenjeni pod enakimi pogoji. Isti kriterij je veljal skozi ves potek in za vse otroke enako. Rezultati kažejo, da ima otrok z Downovim sindromom slabše razvito socialno kompetenco, in sicer: težave ima pri sposobnostih samoobvladanja, saj se hrani veliko počasneje kot njegovi vrstniki, ne prenese poraza brez pretiranih čustvenih odzivanj in se smeji ob nepravem času. Nekaj težav ima pri upoštevanju socialnih pravil, ker ne uporablja vljudnostnih izrazov hvala in prosim. Na področju socialnih stikov ne izmenjuje igrač in ne sodeluje v skupinski igri. Glede identitete in samopotrjevanja so njegovi rezultati primerljivi z rezultati njegovih vrstnikov.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: otrok z Downovim sindromom, socialna kompetenca, socialni razvoj
    Število strani: 48
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Stanislav KoširMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10029129)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2100
    Datum vnosa: 17 Apr 2014 10:31
    Zadnja sprememba: 24 Feb 2016 08:59
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2100

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa