[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Obravnava pravljic v predšolskem obdobju v različnih medijih

Mateja Lah (2011) Obravnava pravljic v predšolskem obdobju v različnih medijih. Diplomska naloga.

[img]
Predogled
PDF
Download (883Kb)

    Povzetek

    Z obravnavo pravljic uvajamo predšolske otroke v svet književnosti. S primernim izborom pravljic si otrok širi in bogati književni izbor ter se uči doživljati književno umetnost. Pozorni moramo biti na kvalitetno izbiro pravljic, na zrelost otroka, na njegovo sposobnost dojemanja in doživljanja ter na primeren način posredovanja pravljic. Poslušanje in pripovedovanje pravljic je za otroka dobra razvojna spodbuda, z njimi vplivamo na čustveni, miselni, domišljijski, izkustveni ter moralni razvoj. V vrtcu lahko doživetje in spoznavanje otrok s pravljico nadgradimo z ogledom risanke, posnete po pravljici. Naloga zajema dva teoretična pogleda: na pravljico in risanko. Cilj prvega teoretičnega dela, povezanega z empiričnim, je bil raziskati bralne interese predšolskih otrok, ugotoviti, kako dojemajo pravljico v tiskani in avdiovizualni obliki ter kako starši izbirajo pravljice za svoje otroke. Deset otrok, starih od 5 do 6 let, ki obiskujejo vrtec na podeželju, je obravnavalo v vrtcu pet risank produkcije Disney (Aladin, Knjiga o džungli, Lepotica in zver, Mala morska deklica, Trnjulčica) ter pet pravljic, ki so bile navedenim risankam literarna predloga za scenarij. Cilj je bil tudi izdelati celoten seznam animiranih risanih filmov produkcije Disney Studios in ugotoviti prevladujoče stereotipne vloge glavnega junaka. Raziskava je pokazala, da otroci zmorejo slediti pravljici in risanki, znajo ločiti razlike med obema vrstama ter razumejo sporočilo pravljice. Cilj je bil ugotoviti ali lahko z otroki obravnavamo risanke produkcije Disney, saj gre za zahtevnejšo obliko animacije. Rezultati so pokazali, da otroci, ki so pred vstopom v šolo zdržijo tako dolgo.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomska naloga)
    Ključne besede: pravljica, animirani risani film, Disney, primerjava pravljice in risanke
    Število strani: 95
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    red. prof. dr. Milena Mileva BlažićMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID= 8919113)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 210
    Datum vnosa: 03 Okt 2011 15:10
    Zadnja sprememba: 12 Nov 2015 17:46
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/210

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa