[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Program spodbujanja bralne fluentnosti pri osnovnošolskih otrocih

Silvia Kanič (2011) Program spodbujanja bralne fluentnosti pri osnovnošolskih otrocih. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1426Kb)

    Povzetek

    Bralna fluentnost predstavlja pomembno komponento branja, saj vključuje nekatere dimenzije, ki so pomemben predpogoj za bralno razumevanje. V diplomskem delu smo pozornost namenili branju učencev 4. razreda, kjer smo se v pripravljenem programu spodbujanja bralne fluentnosti osredotočili na bralno tehniko, s poudarkom na hitrosti branja. V programu je sodelovalo šest učencev 4. razreda osnovne šole Središče ob Dravi. Celoten program je obsegal 9 srečanj, vsak drugi teden pa so se v program doma aktivno vključili tudi njihovi starši. Srečanja so vsebovala izdelovanje bralnega gradiva, predstavljanje in izvajanje strategij za spodbujanje bralne fluentnosti in merjenje fluentnosti branja. V raziskavi smo uporabili metodo, ki smo jo priredili po vzoru metode CBM (angl. Curriculum based measurement of oral reading). Metoda temelji na spremljanju in evalviranju otrokovega napredka. S pomočjo te metode smo izmerili tudi bralno fluentnost na podlagi števila pravilno prebranih besed v minuti, po vnaprej pripravljenih kriterijih. Poleg omenjene metode smo na koncu uporabili tudi anketni vprašalnik za starše in učence, s katerim smo želeli ugotoviti zadovoljstvo udeležencev programa. Ugotovili smo, da je skozi srečanja viden bralni napredek pri vseh učencih. Pri usmerjenem delovanju na bralno fluentnost je potrebno uporabljati širok spekter različnih pristopov. Poleg tega je zelo pomembno, da pri izbiranju bralnih gradiv upoštevamo otrokove interese in njegova močna področja, da ohranjamo motivacijo za branje.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: bralna fluentnost, strategije za spodbujanje bralne fluentnosti, merjenje bralne fluentnosti, skupno branje s starši, hitrost pri branju, metoda CBM, izdelovanje bralnega gradiva z otroki
    Število strani: 114
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Mojca Lipec StoparMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=8915017)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 195
    Datum vnosa: 03 Okt 2011 12:51
    Zadnja sprememba: 17 Okt 2011 19:21
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/195

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa