[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Leposlovje kot motivacija naravoslovnih dejavnosti

Pia Pal (2011) Leposlovje kot motivacija naravoslovnih dejavnosti. Diplomska naloga.

[img]
Predogled
PDF
Download (8Mb)

    Povzetek

    S svojim diplomskim delom sem želela otrokom ponuditi dve sporočili. Prvo, ki je zelo pomembno za vsestranski razvoj osebnosti otroka, njegovo usvajanje in razumevanje pojmov, je razumevanje naravoslovnih postopkov ( opazovanje, razvrščanje, merjenje, štetje, postavljanje hipotez, časovno zaporedje dogodkov…). Drugo sporočilo, ki je bilo tudi osrednja tema in cilj celotne diplomske naloge, je dviganje zavesti o simbiotskem delovanju narave, razumevanju in razširjanju znanja o nespametnem, negativnem in brezbrižnem odnosu človeka do narave. Govorim o naravoslovni ozaveščenosti. Da bi otrokom, starim od pet do šest let, približala naravoslovno pismenost in ozaveščenost, sem naravoslovne dejavnosti pripravila na podlagi leposlovja. Uporabila sem knjigo z naslovom »V zrcalu narave – Fridine zgodbe« avtorja Antona Komata, ki skozi zgodbe za otroke pojasnjuje načelo simbiotskega delovanja narave, na humoren način predstavlja pomembno vlogo živali in rastlinja v naravnem ciklu ter kritizira egoističen odnos ljudi do planeta Zemlja. Diplomska naloga je sestavljena iz teoretičnega dela, ki se ukvarja s pomenom naravoslovja v vrtcu, primerja izhodišča za učenje naravoslovnih vsebin v slovenskih vrtcih ter z vrtci na Švedskem. Dotakne se konstruktivistične metode načina dela, poudarja pomembno vlogo vpliva okolja na otrokov razvoj in izpostavlja pozitivne lastnosti projektnega dela. Drugi del diplomske naloge vsebuje praktični del, ki se začne z empiričnim delom. Namen moje raziskave je bil, da z anketnimi vprašanji odprtega tipa dobim vpogled v obstoječe miselne predstave otrok o vsebinah, ki sem jih izvajala. Poleg tega sem želela razširiti znanje otrok in pozitivno vplivati na njihovo razmišljanje o naravi ter našemu odnosu do nje. Zaradi tega sem anketo z enakimi vprašanji ponovila po končanem delu ter s tem ugotovila, kaj so se otroci naučili in ali so znanje, ki so ga v dejavnostih prvič srečali, tudi ohranili. Sledijo cilji, opis in evalvacija dvanajstih naravoslovnih dejavnosti, ki se nanašajo na prej omenjeno knjigo. Naravoslovne dejavnosti so smiselno povezane z drugimi področji, kot so jezik, gibanje, družba, matematika in umetnost. Sproti pa smo tudi spremljali, risali in merili kalitev ter kasneje rast fižola in spoznavali pogoje, ki so nujni za kalitev semena. V celotnem delovnem procesu pa sem bila osredotočena predvsem na razvijanje otrokovega pozornega opazovanja in poslušanja narave v najbolj naravnem okolju, to je v gozdu.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomska naloga)
    Ključne besede: leposlovje, naravoslovne vsebine, naravoslovni postopki, naravoslovna ozaveščenost, naravno okolje
    Število strani: 131
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Barbara BajdMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=8913993)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 194
    Datum vnosa: 03 Okt 2011 12:44
    Zadnja sprememba: 03 Okt 2011 12:44
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/194

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa