[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Risanje v biologiji

Davor Mešić (2013) Risanje v biologiji. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (4Mb)

    Povzetek

    Umetnost in naravoslovje imata veliko skupnih lastnosti, med katerimi sta najpomembnejši opazovanje in preučevanje narave. Tudi pri pouku biologije ima opazovanje pomembno vlogo. Risanje je osnovna spretnost v naravoslovju, ki omogoča beleženje opazovanih naravnih objektov in pojavov. Prav zato je pomembno, da znajo učitelji biologije risati. Risanje pri pouku biologije lahko popestri pouk in omogoči učencem, da se učijo iz lastnih izkušenj in opazovanj. Zato smo se odločili za raziskovalno delo s študenti pedagoške biologije. Zanimala so nas mnenja študentov o risanju, pomenu risanja v pouku biologije, njihovi pripravljenosti za uporabo metod risanja v pouku biologije. Poleg mnenj študentov nas je zanimala tudi njihova risarske spretnost, zato smo zasnovali delavnico risanja treh bioloških objektov (kobilica, narcisa, vodna bolha). Primerjali smo risbe, nastale pri samostojnem in vodenem risanju, in ugotovili, da so študenti veliko bolje narisali opazovane objekte, če so bili pri risanju vodeni. V raziskavi smo ugotovili, da študenti med šolanjem niso imeli slabih izkušenj z risanjem. Študenti se strinjajo, da je risanje pomembno za kakovosten in nazoren pouk in da pomaga pri razvoju opazovalnih spretnosti. Študenti menijo, da bi podobne delavnice risanja potrebovali vsi študenti pedagoške biologije. Po končani delavnici so bili študenti zadovoljni s svojim delom. Rezultati delavnic in anketnega vprašalnika so lahko spodbuda bodočim učiteljem biologije, da pri pouku čim več uporabljajo metodo risanja ter z njo popestrijo in razgibajo proces učenja. Učencem naj omogočijo učenje iz lastnih izkušenj s svetom narave.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: risanje, risba, umetnost, biologija, organizmi, likovni pouk, medpredmetne povezave
    Število strani: 70
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Beatriz Gabriela Tomšič ČerkezMentor
    doc. dr. Iztok TomažičSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9822281)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1882
    Datum vnosa: 17 Okt 2013 13:21
    Zadnja sprememba: 17 Okt 2013 13:21
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1882

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa