[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Lončarska vrtenina kot skulpturalni objekt in pomen obvladovanja lončarske spretnosti za razvoj ročnih spretnosti otrok

Kristina Rutar (2013) Lončarska vrtenina kot skulpturalni objekt in pomen obvladovanja lončarske spretnosti za razvoj ročnih spretnosti otrok. Diplomsko delo.

[img] PDF
Download (3395Kb)

    Povzetek

    Z diplomsko nalogo se osredotočam na problematiko kategoriziranja obrti, oziroma problematiko začrtovanja meje med kategorijo obrti in umetnosti ter njunih objektov in pomenom obvladovanja obrtnih spretnosti pri otrocih. Cilj je raziskati pomembnost obvladanja določene obrti, v mojem primeru lončarske in izvzeti obrtniški izdelek iz kategorije obrti ter ga s pomočjo umetnostne in likovne teorije povzdigniti na sublimni sodobni umetniški nivo. Problematiko obravnavam skozi definiranje obrti in umetnosti ter njune vloge. Da bi razumeli, zakaj v sodobnosti ločujemo obrt in umetnost na dve področji, je potrebno pregledno spoznati sam pomen estetike in njeno zgodovino. V tem delu sem se še posebej osredotočila na Kantovo definicijo estetike lepega, pri katerem moramo biti pozorni na njegovo filozofsko slogovnost in našo interpretacijo njegovih tekstov. Nalogo nadaljujem s kratkim povzetkom pomembnih prelomnic v zgodovini keramike, ki so ključni za obravnavano tematiko. V osrednjem delu naloge raziskujem odnos med obrtjo in umetnostjo, kakšne so razlike in katere so skupne značilnosti. Iz tega izhajam do iskanja problematik in rešitev za področje lončarstva. Pri navajam umetnike iz področja sodobne umetnosti in keramike. S tem poskušam prikazati lončarsko vrtenje kot proces za dovršitev umetniškega objekta in lončarsko vrtenino kot umetniško delo. Teoretični del naloge zaključujem s predstavitvijo lastnih del. V pedagoškem delu diplomske naloge obravnavam pomen razvijanja ročnih spretnosti pri otroku. Izpostaviti poskušam pomembnost razvijanja in osvajanja tehnike ter spoznavanja z obrtniškem delom. Pri tem navajam razvojne teorije, ki se ukvarjajo s pomenom gibalnih dejavnosti in razvojem motorike. Kot najbolj prepoznavno izpostavljam Piagetovo teorijo kognitivnega razvoja. Pedagoški del zaključujem s poglavjema o pomenu obvladanja obrtniške spretnosti in o pridobivanju ročnih spretnosti pri pouku.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: obrt, umetnost, lončarstvo, motorika, razvoj, spretnost, motorična sposobnost
    Število strani: 100
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. spec. Mirko BratušaMentor
    doc. dr. Beatriz Gabriela Tomšič ČerkezSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9822793)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1880
    Datum vnosa: 17 Okt 2013 13:10
    Zadnja sprememba: 17 Okt 2013 13:10
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1880

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa