[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Razlike med spoloma pri predmetu računalništvo

Manca Pogladič (2013) Razlike med spoloma pri predmetu računalništvo. Diplomsko delo.

[img] PDF
Download (686Kb)

    Povzetek

    V diplomskem delu sem se osredotočila na razlike med dečki in deklicami pri zanimanju za računalništvo, v odnosu do računalnikov in vsebin, ki jih vsebuje predmet računalništvo, kot so multimedija, programiranje ter uporaba računalnika. V prvem delu sem se osredotočila na vprašanje bioloških razlik, vpliva socializacije na spol in na spolne stereotipe, ki so pri uporabi računalniške tehnologije zelo prisotni, saj še vedno velja, da gre za moški svet. Nadalje sem ugotavljala, kakšne so razlike med spoloma pri uporabi računalnika v šolskem obdobju in zakaj nastanejo. Pri multimediji sem se osredotočila na biološke dejavnike pri zaznavanju računalniških iger in multimedije na sploh. Ugotavljala sem, ali je računalniško razmišljanje med deklicami in dečki drugačno in ali pri programiranju prihaja do kakšnih razlik. Učitelji so tisti, ki skozi šolsko obdobje vzpostavljajo odnos do računalniške tehnologije, zato sem v diplomskem delu želela izvedeti, kakšna je njihova vloga pri zagotavljanju enakosti med spoloma. Našla sem tudi predlagane rešitve za odpravo razlik med spoloma pri predmetu računalništvo, pri čemer lahko imajo zelo pozitivno vlogo homogene skupine. Ugotovila sem, da so biološki dejavniki zanemarljivi v primerjavi z vplivi okolja in predvsem spolnimi stereotipi, ki so se na področju računalniške znanosti ukoreninili v korist moških. To se kaže že v zgodnjem starostnem obdobju, saj so računalniške igre, s katerimi se otroci srečajo že zelo zgodaj, prilagojene zanimanju dečkov. S tem dečki že zgodaj razvijajo pozitiven odnos do računalnikov, medtem ko so deklice do njega zelo zadržane, kar se kaže pozneje tudi v šoli, saj dečki prevzamejo pobudo v razredu. Raziskave ne nakazujejo, da bi spol vplival na drugačno računalniško razmišljanje, iz česar izhaja, da so razlike pri programiranju med dečki in deklicami zanemarljive. Ugotavljajo, da se pojavijo razlike med spoloma pri odnosu do programiranja, kar prav tako izhaja iz tega, da je zanimanje dečkov za računalnike na splošno večje kot pri deklicah. Tako v svetu kot pri nas je delež žensk v računalništvu zelo majhen. Ta negativen trend lahko pomagajo obrniti tudi učitelji, saj je njihova vloga pri nediskriminatornem pristopu zelo pomembna, prav tako pa tudi ženski vzori.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: računalništvo, razlike med spoloma, stereotipi, računalnik, programiranje
    Število strani: 26
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Jože RugeljMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9784393)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1863
    Datum vnosa: 07 Okt 2013 12:22
    Zadnja sprememba: 07 Okt 2013 12:22
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1863

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa