[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Logografsko branje in opismenjevanje oseb z motnjami v duševnem razvoju

Zala Gerdej (2013) Logografsko branje in opismenjevanje oseb z motnjami v duševnem razvoju. Diplomsko delo.

[img] PDF
Download (680Kb)

    Povzetek

    Opismenjevanje je pomemben del vseh osnovnošolskih izobraževalnih programov, tudi tistih, v katere so vključeni otroci z motnjami v duševnem razvoju. Zaradi upočasnjenega razvoja in znižanih intelektualnih zmožnosti oseb z motnjami v duševnem razvoju proces opismenjevanja poteka drugače kot pri povprečnih vrstnikih. Ker se primanjkljaji pojavljajo na različnih področjih (zaostanek v govornem razvoju, slabše slušno zaznavanje in posledično fonološko zavedanje, težave na področju jezikovnega razumevanja, pomnjenja in obdelave informacij), proces opismenjevanja zahteva različne pristope in metode. Raziskave kažejo, da osebe, ki so deležne ustreznih pristopov opismenjevanja, lahko usvojijo osnovne zmožnosti branja in pisanja, ki imajo pomemben vpliv tudi na druga področja njihovega delovanja. Zmožnosti branja in pisanja vplivajo na njihov kognitivni razvoj, komunikacijske spretnosti, le-te pripomorejo k izboljšanju medosebnih odnosov, prav tako se izboljšajo tudi njihove zaposlitvene priložnosti, osebe pa postanejo samostojnejše. Pri osebah z motnjami v duševnem razvoju poleg primanjkljajev prepoznavamo tudi področja, kjer je njihovo delovanje boljše. Tako pri nekaterih osebah z motnjami v duševnem razvoju kljub večjim primanjkljajem na področju slušno-jezikovnih sposobnosti, opažamo razmeroma ohranjene vizualne sposobnosti. To nas je vodilo pri raziskovanju metode logografskega branja, ki temelji na prepoznavanju besed ob pomoči slikovnega gradiva in besednih kart. Spoznanja na osnovi pregleda literature nam potrjujejo, da tudi tiste osebe z motnjami v duševnem razvoju, pri katerih se analitično-sintetične metode opismenjevanja, ki so prevladujoče v osnovni šoli, izkažejo kot neuspešne, lahko dosegajo določene ravni pismenosti. Pri nekaterih se s pomočjo metode logografskega branja vzpostavi osnova za nadaljnjo analitično-sintetično pot opismenjevanja, drugi pa lahko s pomočjo omenjene metode dosežejo raven, ki omogoča uporabo pisnega jezika. Le-ta posledično vpliva na izboljšanje jezikovnega razvoja, obenem pa predstavlja pomembno zmožnost v njegovem vsakdanjem življenju. Naloga obsega teoretični pregled obstoječe literature ter pregled tujih raziskav, ki nakazujejo na učinkovitost opismenjevanja po metodi logografskega branja. Opis omenjene metode daje bralcu vpogled v pomembne značilnosti in potek poučevanja logografskega branja.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: opismenjevanje oseb z motnjami v duševnem razvoju, pomen pismenosti, razvoj branja in pisanja, metode začetnega opismenjevanja, metoda logografskega branja
    Število strani: 26
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Mojca Lipec StoparMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9783369)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1861
    Datum vnosa: 07 Okt 2013 12:12
    Zadnja sprememba: 07 Okt 2013 12:12
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1861

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa