[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Uporaba pravljice pri specialno pedagoški dejavnosti - socialno učenje v prilagojenem programu z nižjim izobrazbenim standardom

Tadeja Klobučar (2011) Uporaba pravljice pri specialno pedagoški dejavnosti - socialno učenje v prilagojenem programu z nižjim izobrazbenim standardom. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (960Kb)

    Povzetek

    Diplomsko delo obravnava pravljico kot sredstvo za razvijanje socialnih spretnosti pri učencih v prilagojenem programu z nižjim izobrazbenim standardom. Pri zagotavljanju kakovosti njihovega življenja ima učenje socialnih spretnosti pomembno vlogo, saj te, zanje težke vsebine, vplivajo na kakovost medosebnih odnosov, samopodobo, reševanje konfliktov, prepoznavanje in zadovoljevanje posameznikovih potreb. V teoretičnem delu sem opisala značilnosti oseb z lažjimi motnjami v duševnem razvoju, njihovo edukacijo, priporočila za učenje socialnih spretnosti, področja socialnega učenja, kratko sodobno pravljico, pomen pravljic za otroke in priporočila za njihovo posredovanje. V nadaljevanju sem proučila učni načrt za specialno pedagoško dejavnost – socialno učenje, ki se izvaja od 1. do 6. razreda. Splošne in operativne cilje iz učnega načrta sem razdelila na štiri področja: čustvovanje, samopodoba, reševanje konfliktov ter spodbujanje strpnosti in pripadnosti skupini. Cilje sem analizirala in jih dopolnila. Za vsako od štirih področij sem sestavila seznam primernih pravljic. Iz treh pravljic sem izpeljala različne tipe dejavnosti za vsa štiri področja. Opredelila sem tudi medpredmetne povezave, saj so le-te, poleg povezovanja z življenjskimi izkušnjami in prikritega kurikula, pomemben element učinkovitosti socialnega učenja. Prikazala sem, kako lahko izbrana področja socialnega učenja povežemo z vsemi temeljnimi izobraževalnimi in vzgojnimi predmeti in različnimi tipi dejavnosti – kooperativnimi igrami, likovnimi, glasbenimi in gibalnimi dejavnostmi, pogovorom, dramatizacijo, multisenzornim učenjem in prilagojenimi družabnimi igrami. S pomočjo taksonomij vzgojno-izobraževalnih smotrov sem tudi analizirala nivoje operativnih ciljev zajetih v dejavnostih. Mnenje o uporabnosti izdelanega gradiva za razvijanje socialnih spretnosti v praksi sem pridobila z vprašalnikom, ki sta ga izpolnili dve učiteljici.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: prilagojen program z nižjim izobrazbenim standardom, socialno učenje, pravljica
    Število strani: 112
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Simona TancigMentor
    viš. pred. mag. Suzana Pulec LahSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=8901961)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 186
    Datum vnosa: 30 Sep 2011 20:25
    Zadnja sprememba: 17 Okt 2011 19:22
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/186

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa