[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Dvojna diagnoza

Tjaša Prelog (2013) Dvojna diagnoza. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1242Kb)

    Povzetek

    Dvojna diagnoza označuje prepletenost motenj v duševnem razvoju z duševnimi motnjami. S pomočjo sistematičnega pregleda literature so opredeljene motnje v duševnem razvoju, za katere je značilno podpovprečno intelektualno delovanje in težave v prilagoditvenih spretnostih ter duševne motnje. Njihov vpliv je viden na področjih spremenjenega mišljenja, zaznavanja, čustvovanja, vedenja in dojemanja. Duševne motnje so pri osebah z motnjami v duševnem razvoju pogosto prisotne (podatki variirajo od 10 do 39 %) in pojavne oblike duševnih motenj predstavljajo osrednji del diplomske naloge, skupaj s pristopi pomoči in intervencije. Razpoloženjske, vedenjske, anksiozne motnje, psihoze in demenca so le ene izmed pogostejših komorbidnih psihiatričnih motenj pri osebah z motnjami v duševnem razvoju. Manifestacija duševnih motenj se pri posameznikih razlikuje, kar je privedlo k razvoju raznovrstnih načinov pomoči na različnih področjih, prevladuje pa medicinski s psihofarmakološko terapijo, saj okrog 48 % oseb z dvojnimi diagnozami prejema antipsihotična zdravila. Med ustaljene pristope pomoči spadajo tudi rehabilitacijska in vedenjska terapija, psihoterapija in trening socialnih veščin. Likovna, glasbena terapija, hipoterapija, terapevtska kmetija in gibalno športne aktivnosti pa lahko te pristope spremljajo. Kljub temu primanjkuje multidisciplinaren pristop obravnave s strani strokovnjakov, ki se ukvarjajo s populacijo oseb z dvojnimi diagnozami. V ozadje je potisnjeno predvsem specialno pedagoško področje, čeprav imajo pedagoški delavci večkrat osrednjo vlogo pri prepoznavanju znakov duševnih motenj pri učencih z motnjami v duševnem razvoju. Možnosti razvoja specialno pedagoških programov pomoči populaciji oseb z dvojno diagnozo ostajajo neraziskane, saj primanjkujejo informacij s tega področja.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: motnje v duševnem razvoju, duševne motnje, dvojna diagnoza, oblike pomoči, specialno pedagoški pristop
    Število strani: 39
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Janez JermanMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9804105)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1850
    Datum vnosa: 07 Okt 2013 14:04
    Zadnja sprememba: 12 Nov 2015 16:59
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1850

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa