[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Socialna anksioznost pri učencih z govornimi motnjami

Petra Podlogar (2013) Socialna anksioznost pri učencih z govornimi motnjami. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (588Kb)

    Povzetek

    V diplomskem delu sem raziskala vso pomembno literaturo, ki se nanaša na socialno anksiozne učence z govornimi motnjami. Izhajala sem iz pojma anksioznost in na ta način opredelila socialno anksioznost. Obstajajo različne opredelitve obeh pojavov. Pa vendar lahko strnemo, da o socialni anksioznosti govorimo takrat, ko posameznik v socialnih situacijah doživlja strah, napetost. Ima občutek, da ga okolica vrednosti, ocenjuje in da sam ne bo zmogel zadovoljiti njihovih standardov. Boji se in pričakuje kritiko, grajo, posmeh za svojo socialno predstavitev, nastop. O govornih motnjah pa govorimo takrat, ko je govor osebe toliko drugačen od govora njene okolice, da so ljudje bolj pozorni na to, kako oseba govori, kot pa kaj govori. Pri opredelitvi govornih motenj sem več prostora namenila eni izmed težjih in bolj opaznih govornih motenj, jecljanju. Raziskave in izkušnje strokovnjakov kažejo, da osebe z govornimi motnjami v socialnih situacijah občutijo več strahu, tesnobe in nezaupanja v svoje verbalne sposobnosti kot osebe brez teh motenj. Strah je lahko tako intenziven, da osebo ovira na vseh področjih njenega delovanja – na telesnem, kognitivnem, čustvenem in vedenjskem. Učencem, katere omenjam skozi celotno diplomsko delo, je potrebno celostno pomagati in jih tako tudi obravnavati – v šoli in doma. Zbrala sem nekaj nasvetov za učitelje in starše. Kot obogatitev sicer teoretičnega diplomskega dela sem v delu predstavila tudi standardizirano lestvico za ugotavljanje anksioznosti, namenjeno adolescentom v Sloveniji. Zasnovala jo je Melita Puklek Levpušček, ki se pri nas s socialno anksioznostjo mladih najbolj intenzivno ukvarja. Lestvica ima ime Lestvica socialne anksioznosti za asolescente (LSAA). Osebe z govornimi motnjami pa lahko poiščejo pomoč tudi pri Društvu za pomoč osebam z govornimi motnjami Vilko Mazi, ki deluje v Ljubljani. Društvo sprejema člane iz celotne Slovenije, do sedaj jih ima v svojih vrstah že preko 350. V diplomskem delu sem predstavila, po kom društvo nosi svoje ime, kakšni so nameni in cilji njihovega delovanja ter katerih pet programov ponuja svojim članom.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: socialna anksioznost, simptomi, govorne motnje, jecljanje, pomoč učencem
    Število strani: 23
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Janez JermanMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9802825)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1846
    Datum vnosa: 04 Okt 2013 12:43
    Zadnja sprememba: 12 Nov 2015 16:59
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1846

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa