[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Gibalno/športna dejavnost v vlogi preprečevanja izgorelosti specialnih in rehabilitacijskih pedagogov

Katja Heric (2013) Gibalno/športna dejavnost v vlogi preprečevanja izgorelosti specialnih in rehabilitacijskih pedagogov. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (643Kb)

    Povzetek

    Diplomsko delo vsebuje pregled literature na temo vpliva športno/gibalne aktivnosti na poklicno izgorelost pri specialnih in rehabilitacijskih pedagogih. Zanima me, kaj povzroča poklicno izgorelost, kako se kaže, ali športno/gibalna dejavnost pozitivno vpliva na posameznika in kako lahko z njeno pomočjo preprečimo nastanek poklicne izgorelosti. Ugotovila sem, da stres na delovnem mestu vodi do nastanka izgorelosti. Vsi pedagoški delavci se tekom svoje poklicne poti srečajo s stresnimi dejavniki, ki jim otežujejo opravljanje njihovega dela. Razni dejavniki kot so: pomanjkanje družbene podpore, nasilje med učenci, disciplina in nadzor v razredu, samopodoba učitelja, ravnatelji, starši, dvoumnost vloge učitelja in konflikti vlog ter izolacija učiteljev samo še poslabšajo položaj in privedejo do poklicne izgorelosti, ki se kaže v obliki čustvene izčrpanosti, depersonalizaciji in nezadovoljstvom s svojim poklicem. Športno/gibalna aktivnost je pomembna za telesno in duševno zdravje. Z njeno pomočjo ljudje lahko raziščejo sposobnosti svojega telesa, kar jim omogoča izboljšanje lastne psihofizične pripravljenosti. Dobra psihofizična pripravljenost omogoča ljudem, da lažje prenašajo obremenitve, s katerimi se srečujejo v službi in doma. Športno/gibalna aktivnost pomaga tudi tako, da skoznjo izločimo napetost, ki jo čutimo zaradi stresa. Ravno zaradi tega redna športna dejavnost pomaga ljudem, ki imajo stresne službe, preprečiti nastanek poklicne izgorelosti.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: poklicna izgorelost, gibalno/športna dejavnost, stres, depersonalizacija in izčrpanost
    Število strani: 25
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Tjaša FilipčičMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9803337)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1844
    Datum vnosa: 04 Okt 2013 12:31
    Zadnja sprememba: 12 Nov 2015 14:24
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1844

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa