[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Razvoj jezikovnih spretnosti s pomočjo didaktičnega pripomočka "Črkovni park" v prvem razredu osnovne šole

Blaž Povše (2013) Razvoj jezikovnih spretnosti s pomočjo didaktičnega pripomočka "Črkovni park" v prvem razredu osnovne šole. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (770Kb)

    Povzetek

    Didaktične igre in didaktične pripomočke učitelji velikokrat uporabljajo pri svojem delu, še posebno specialni pedagogi, ki izvajajo z učenci individualno učno pomoč. Didaktični pripomočki, ki se uporabljajo v šolah, so večinoma narejeni tako, da od otroka ne zahtevajo gibanja, ampak se izvajajo v sedečem položaju. V diplomskem delu bom zato predstavil didaktično igro »Črkovni park«, ki sem jo razvil z namenom vnesti več gibanja v proces opismenjevanja. »Črkovni park« se osredotoča predvsem na razvoj branja in pisanja. Branje zajema pomemben del človekovega funkcioniranja, tako v obdobju otroštva kot v obdobju odraslosti. Pri otrocih je branje pomembno zaradi širjenja besednjaka, pridobivanja novih informacij in razvoja jezika, kar pa močno vpliva na kvaliteto življenja odraslega človeka. Kvaliteta bralnega razvoja se tako kaže že v osnovni šoli, ko morajo učenci za učenje znati brati, in pa v dobi odraslosti, ko je znanje branja obvezno tako za pridobitev dobre zaposlitve kot za vsakodnevno življenje. V teoretičnem delu diplomskega dela so izpostavljene veščine, ki jih učenec potrebuje za uspešno usvajanje branja in pisanja. Te veščine so fonološko zavedanje, besednjak, tekočnost branja in razumevanje prebranega. Predstavljene so tudi učne težave, natančneje pa so opisane učne težave na področju branja in pisanja ter kako se težave kažejo (fonološko zavedanje, besednjak, tekočnost branja in razumevanje prebranega). Zajete in opisane so tudi nekatere rizične skupine otrok, pri katerih je večja verjetnost nastanka težav. V nadaljevanju je opisan vpliv gibanja na zdrav razvoj otroka ter kako lahko gibanje vpliva na učenje. V drugem delu diplomskega dela je predstavljen didaktični pripomoček oz. didaktična igra »Črkovni park«. V predstavitev so zajeti opis pripomočka, namen in cilj pripomočka ter načini uporabe. Predstavljen je tudi del študije, ki opisuje, kako pripomoček »Črkovni park« vpliva na razvoj gibanja. Zajeti so tudi primeri nalog in vprašanj, ki sodijo k pripomočku.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: učenci, težave pri branju, opismenjevanje, učenje z gibanjem, didaktični pripomoček, »Črkovni park«
    Število strani: 29
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Marija KavklerMentor
    asist. dr. Milena Košak BabuderSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9783113)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1841
    Datum vnosa: 03 Okt 2013 15:33
    Zadnja sprememba: 03 Okt 2013 15:33
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1841

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa