[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Učinkovite strategije preprečevanja in premagovanja pojava naučene nemoči pri otrocih s posebnimi potrebami v osnovni šoli

Maja Obolnar Hrnjičić in Neža Pirih (2013) Učinkovite strategije preprečevanja in premagovanja pojava naučene nemoči pri otrocih s posebnimi potrebami v osnovni šoli. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (832Kb)

    Povzetek

    Otroci s posebnimi potrebami, se zaradi svojih primanjkljajev, v šolskem okolju pogosto soočajo z neuspehom. Pri njih se ob številnih neuspehih postopoma utrdi prepričanje, da z lastno dejavnostjo ne morejo vplivati na učno uspešnost. To prepričanje jih pogosto vodi v pasivnost. Naučena nemoč pri otroku vpliva tako na šolsko kot tudi na emocionalno ter motivacijsko področje. Otroci svoje prepričanje o tem, da nad doseganjem uspeha nimajo vpliva, kasneje prenesejo v različne situacije, tudi take, kjer bi sicer lahko dosegali uspeh. V diplomskem delu sva želeli preučiti, kako pojav naučene nemoči vpliva na učence s posebnimi potrebami ter kakšen način pomoči in podpore potrebujejo, da ta pojav uspešno premagajo. Posledično sva preučili ter razmišljali o tem, zakaj je delo na tem področju za učitelje in strokovne delavce, sploh pomembno. Zanimalo naju je tudi, kakšne so smernice za delo z učenci s posebnimi potrebami, ki so razvili pojav naučene nemoči in ali so sploh eksplicitno izpostavljene. Preko študija virov in literature sva ugotovili, da večina strategij, ki se uporabljajo za premagovanje ter prepečevanje pojava naučene nemoči pri otrocih s posebnimi potrebami, izhaja iz kognitivne modifikacije vedenja. Pomembno je tudi dejstvo, da učenci s posebnimi potrebami, ki so bili deležni podpore in pomoči na področju premagovanja ter prerečevanja naučene nemoči, dosegajo veliko boljši uspeh kot tisti, ki pomoči niso bili deležni. Zaradi tega dejstva ter vseživljenjske prisotnosti in vpliva, ki ga ima pojav naučene nemoči v kombinaciji s primanjkljaji otrok s posebnimi potrebami, je ključno, da učitelji poznajo ter uporabljajo strategije za premagovanje ter preprečevanje pojava naučene nemoči pri teh otrocih.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: naučena nemoč, učenci s posebnimi potrebami, učna motivacija, strategije za premagovanje ter preprečevanje naučene nemoči, šolski neuspeh
    Število strani: 51
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Mojca Lipec StoparMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9784649)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1834
    Datum vnosa: 03 Okt 2013 12:56
    Zadnja sprememba: 03 Okt 2013 12:56
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1834

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa