[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Neomenjene možnosti ilustracije

Tjaša Pfajfar (2013) Neomenjene možnosti ilustracije. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1497Kb)

    Povzetek

    Diplomsko delo sestavljajo teoretični, pedagoški in praktični del. V teoretičnem delu sem se lotila opredelitve ilustracije, pri čemer sem se osredotočila na spreminjanje pomena besede ter na namen in delo, ki ju je ilustracija v določenem časovnem obdobju opravljala. Nato sem definirala razliko med sodobno neodvisno in knjižno ilustracijo ter opisala, kako se danes ena in druga tudi vrednotita ter uporabljata v likovnem smislu. Predstavila sem problem ilustrativnosti, saj lahko prav njena sposobnost nazornega prikaza izbrane ideje, besedila ali zgodbe, ilustracijo naredi predvidljivo in manj kompleksno. Dotaknila sem se predsodka o ilustraciji kot ženski umetnosti in izpostavila, v kakšnem smislu lahko to vpliva na ustvarjalke in gledalce take umetnosti. Razlog za to je večplasten, lahko pa ga označimo kot posledico kategorizacije ilustracije kot medija za otroke, za katere so v prvi vrsti vedno skrbele ženske. Na ta način je ilustracija postala področje, ki je bilo ženskam pisano na kožo, kar je posledično omogočilo uspeh in uveljavitev mnogih talentiranih umetnic. Sodobna ilustracija se temu poskusu omejitve izmika in v svojih oblikah ter namenih presega zgolj pravljične vsebine. Tako sem vpeljala ilustracijo tudi v globalnem kontekstu ter predstavila, kako se je le ta spreminjala od uveljavitve digitalne umetnosti, svetovnega spleta in digitalizacije podobe. Pri tem sem opozorila na novo vzpostavljene težave naročništva in na množico novih možnosti, oblik ter področij, v katerih je sodobna ilustracija lahko uspešna – sem spadajo npr. animacija, oblikovanje, ulične poslikave, interaktivne igre in spletna ilustracija. V pedagoškem delu sem izpostavila didaktično uporabo ilustracije in njene moči za likovno vizualizacijo besedila, s katero se bogati ne samo otrokova domišljija in občutek za likovno, temveč tudi njegove kognitivne sposobnosti (preko vizualnega omogoči psihološko umestitev nezavednih stisk v področje zavednega, kjer jih otrok lahko razreši). V praktičnem delu sem v svojih ilustracijah upoštevala področja, ki sem se jih dotaknila v teoretičnem sklopu in naredila sintezo v skladu s svojimi mislimi in čustvi. Ta se dotikajo ženske tematike, problemov digitalne umetnosti, politične ilustracije, problema ilustrativnosti in znakovnosti.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: ilustracija, pravljica, ženske v umetnosti, digitalna umetnost, vizualizacija
    Število strani: 36
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. mag. Andrej Brumen ČopMentor
    izr. prof. dr. Tonka TacolSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9782089)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1818
    Datum vnosa: 03 Okt 2013 11:12
    Zadnja sprememba: 03 Okt 2013 11:12
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1818

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa