[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Samozagovorništvo v procesu tranzicije za učence s primanjkljaji na posameznih področjih učenja

Barbara Mrvčić (2013) Samozagovorništvo v procesu tranzicije za učence s primanjkljaji na posameznih področjih učenja. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (309Kb)

    Povzetek

    Skozi zgodovino se je pomembnost tranzicije iz osnovnošolskega v srednješolski program postopoma povečevala tudi za učence z učnimi težavami. Raziskave dokazujejo kompleksnost zmožnosti in potreb učencev s primanjkljaji na posameznih področjih učenja (PPPU). Dejstvo je, da se vplivi primanjkljajev ne končajo z zaključkom formalnega izobraževanja ampak vplivajo na celotno posameznikovo življenje. Tako za osebe s PPPU prehajanje in vključevanje v novo okolje, prinaša nepredvidljivo izkušnjo. Da bi tranzicija potekala nemoteno in z čim manj negotovosti je učenca potrebno sistematično in načrtno učiti veščin, ki mu bodo omogočile lažje vključevanje in prilagajanje v novo okolje. Tranzicija v širšem pomenu, pomeni »prehajanje iz enega obdobja v drugi, ki se odvija skozi celotno posameznikovo življenje« (Transition planning for students with special needs, 2005, str. 5). V diplomskem delu sem se usmerila na raziskovanje procesa tranzicije iz osnovnošolskega v srednješolski izobraževalni program za učence s PPPU. Na samem začetku sem definirala pojem tranzicije ter ga povezala s tranzicijo za učence s PPPU. Ugotovila sem, da se v srednji šoli spremeni narava dela, ter da je te učence potrebno dobro pripraviti na nove zahteve. Zato je bistvenega pomena, da se učenec že v procesu tranzicije nauči prevzemati del odgovornosti zase ter si s tem omogoči lažje spopadanje z nepredvidljivimi situacijami. Na tem področju je šolski tim tisti, ki učenca lahko nauči potrebnih veščin, da jih bo znal uporabljati pri zagotavljanju prilagoditev in zagovarjanju svojih potreb. Za uspešnost tranzicije pa se mora učenec naučiti samozagovarjati ter uporabiti samodeterminacijske veščine. Veliko učencev s PPPU pred samim zaključkom osnovnošolskega izobraževanja še vedno ne razume lastnih učnih težav, svojih potreb in močna področja. V trenutku, ko učenec doseže razumevanje svojega delovanja in ko spozna katere prilagoditve in strategije mu ustrezajo, takrat lahko začnemo nadgrajevati njegovo znanje o samozagovorniških veščinah (Nichols, Paul, Vandenbossche, Ziraldo, Yaworski, 2003). Priprava na tranzicijo in učenje samozagovorništva bi moralo potekati skozi celotno osnovnošolsko izobraževanje. Priložnosti za takšno učenje je veliko; pri pouku, v odnosih med sošolci, pri pisanju preverjanj znanj, nenazadnje tudi pri ustvarjanju individualiziranih programov. Pri tako pomembnih dokumentih je nujno, da je učenec vključen v proces nastajanja programa, z namenom, da zna ubesediti svoje potrebe, oceniti lastne zmožnosti in izpostaviti potrebne prilagoditve. Pri ustvarjanju individualiziranih programov se kaže tudi potreba po uvajanju tranzicijskega načrta, vključevanju želja in interesov posameznega učenca po nadaljnjem izobraževanju. Iz tega razloga bi se strokovni delavci morali usmeriti v iskanje ciljev in razvoja veščin, ki bodo učencu omogočili uspešno delovanje v srednji šoli.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: učenci s primanjkljaji na posameznih področjih učenja, proces tranzicije, samozagovorništvo, samodeterminacijske veščine, tranzicijski načrt
    Število strani: 45
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Marija KavklerMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9781833)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1816
    Datum vnosa: 03 Okt 2013 11:13
    Zadnja sprememba: 03 Okt 2013 11:13
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1816

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa