[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Motiviranje za učenje kemije z eksperimentiranjem doma

Urša Krašovec (2013) Motiviranje za učenje kemije z eksperimentiranjem doma. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1063Kb)

    Povzetek

    V diplomskem delu z naslovom »Motiviranje za učenje kemije z eksperimentiranjem doma« sem ugotavljala, kako so učenci motivirani za učenje kemije oz. kakšna je njihova učna motivacijska usmerjenost za učenje pri tem predmetu. Na osnovi vprašalnikov »Učna motivacija«, »Kako se učim kemijo« in »Izvedba učne ure« sem ocenila, kako se učenci najraje učijo kemijo, kako radi imajo predmet kemije, za katere metode učenja so najbolj motivirani, kakšen odnos imajo do eksperimentalnega dela ter kakšen vpliv ima eksperimentalno delo na interes učencev za učenje kemije. Z izvedbo eksperimentiranja doma sem ugotavljala, ali vpliva na motivacijo učencev pri učenju kemije. Empirično raziskavo sem izvedla kot eksperiment, v katerem sem uporabila tri vprašalnike, ki so jih izpolnjevali učenci 9. razreda osnovne šole. Na začetku so učenci izpolnjevali dva vprašalnika, in sicer »Učna motivacija« in »Kako se učim kemijo«, nato pa so za domačo nalogo izvajali eksperimente doma. Doma so morali izvesti tri eksperimente, jih opazovati in zapisati svoja opažanja na delovni list. V šolo so prinesli rešene delovne liste, katere sem pregledala. V šoli smo kasneje eksperimente ponovili in jih razložili tako, da smo jih povezali z učno vsebino pri predmetu kemije. Nato so učenci izpolnili še vprašalnik »Izvedba učne ure«. Ugotovila sem, da so učenci motivirani za pouk kemije. Učenje se jim zdi smiselno takrat, ko je potrebno učno vsebino razumeti in kadar lahko to učno vsebino uporabijo v vsakdanjem življenju. Najraje se učijo v skupini ali paru, radi izvajajo eksperimente in rešujejo odprte tipe nalog. Učenci imajo do kemije pozitiven odnos, predmet jim je zabaven, zanimiv, prijeten. Ugotovila sem, da eksperimentiranje doma motivira učence za učenje, jim kemijo osmisli, približa, naredi bolj zanimivo, predstavljivo in razumljivo. Raziskovalne ugotovitve navajajo k sklepu, da ima izvajanje eksperimentov doma pozitiven vpliv na učno motivacijo učencev pri predmetu kemije. Koristno je, da poleg izvajanja eksperimentov doma učitelji izvajajo čim več eksperimentov tudi pri samem predmetu kemije. Če učenci izvajajo eksperimente doma, ima še večji pomen ponovno izvajanje enakih eksperimentov v šoli, ker je s tem povezovanje učne vsebine pri kemiji z že izvedenimi eksperimenti doma učinkovitejše, saj učenci eksperimente že poznajo in so jim ti bolj razumljivi. Učenci si učno vsebino bolje zapomnijo, jim je bolj razumljiva in predstavljiva. Pomembno je, da prilagodimo pouk tako, da učencem omogočimo delo v skupinah, paru, raziskovalno učenje in eksperimentiranje. Učitelj mora učno vsebino pri kemiji povezovati z vsakdanjim življenjem, jo osmisliti in prilagoditi tako, da je motivirajoča za učence.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: motiviranost učencev, motiviranost z eksperimentiranjem, načini izvedbe učne ure, načini učenja pri predmetu kemije
    Število strani: 36
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Mojca JuriševičMentor
    izr. prof. dr. Iztok DevetakSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9776201)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1815
    Datum vnosa: 03 Okt 2013 11:14
    Zadnja sprememba: 12 Nov 2015 13:59
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1815

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa