[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Učenci z levkemijo in njihovo ponovno vključevanje v šolo

Maja Purkat (2013) Učenci z levkemijo in njihovo ponovno vključevanje v šolo. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (857Kb)

    Povzetek

    Med najpogostejšimi oblikami raka pri otrocih je levkemija. Te osebe so deležne zdravljenja, ki pa ima zaradi napredka v medicini v današnjem času boljše rezultate kot v preteklosti, zaradi česar se veliko otrok z levkemijo sooča z vprašanji, ki se pojavljajo ob ponovni vključitvi v šolo. Ta ima za učence za levkemijo velik pomen, saj jim omogoča občutek »normalnosti« in jim daje upanje za prihodnost. Ko pa otrok z vsemi svojimi značilnostmi na različnih področjih vstopi v šolsko okolje, so pred njega postavljene določene zahteve. Tako se pred njega postavi kar nekaj ovir, ki so lahko neposredno ali posredno povezane s posledicami levkemije oziroma zdravljenjem. Med najbolj motečimi je prav izostajanje od pouka, ki je povezano z otrokovimi obiski zdravnika, stranskimi učinki zdravljenja. Pojavijo se lahko spremembe na fizičnem področju, ki so pogosto posledica zdravljenja, izpostavljenost raznim infekcijam, ki so za te učence lahko zelo nevarne, vse to pa privede tudi do posledic na psihološkem področju. Zaradi vsega, kar se dogaja njihovim otrokom, so lahko zaskrbljeni tudi starši in učitelji. Tudi ti lahko delujejo kot ovira pri ponovni vključitvi v šolo. Prvi lahko podaljšujejo čas, ko je otrok doma, saj ga želijo zavarovati, vendar mu s tem otežujejo tudi stike z vrstniki. Učitelji pa prav tako lahko neustrezno ravnajo ter otroka pomilujejo. Učenci z levkemijo pa se lahko zaradi različnih vzrokov tudi težje vključijo v socialne odnose. Pojavi pa se lahko še ena ovira. To so lahko vplivi zdravljenja levkemije na kognitivno področje in s tem tudi na akademsko uspešnost otroka. Seveda pa ne moremo posploševati teh posledic na vse otroke z levkemijo. Da bi učencem z levkemijo olajšali vrnitev v šolo, obstaja v literaturi kar nekaj priporočil za starše in učitelje. Najpomembnejše pa je sodelovanje med obojimi, kar bo otroku omogočalo kar najlažji prehod in soočanje z novimi ovirami ter čim bolj »normalno« vključitev v vsakodnevne aktivnosti. V literaturi pa zasledimo tudi priporočilo, da se za učenca izdela celovit program, ki zajema več področij. Pomembno je, da dobro spoznamo otrokova močna, šibka področja in posebne potrebe ter mu nudimo pomoč na več področjih. Prav zaradi tega pa je nujno potrebno sodelovanje staršev, šole in medicinskega osebja.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: otroška levkemija, ponovna vključitev v šolo, posledice bolezni/zdravljenja, smernice, starši, učitelji
    Število strani: 31
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Janez JermanMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9799753)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1795
    Datum vnosa: 03 Okt 2013 11:29
    Zadnja sprememba: 12 Nov 2015 16:56
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1795

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa