[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Povezanost specifičnih učnih težav in socialnega vključevanja

Nina Lah (2013) Povezanost specifičnih učnih težav in socialnega vključevanja. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (626Kb)

    Povzetek

    Socialna vključenost je izredno pomembna za vse učence, saj prispeva k občutku varnosti in enakovrednosti ter k razvoju pozitivne samopodobe in posledično tudi k boljšim učnim dosežkom. K socialni vključenosti pripomore učenje ustreznih interakcij z vrstniki in drugimi osebami, saj je eno od najpomembnejših vidikov otrokovega razvoja, zato je uporaba ustreznih socialnih veščin bistvenega pomena za učinkovito medsebojno funkcioniranje v socialnem prostoru. Specifične učne težave pa vključujejo tudi primanjkljaje na socialnem področju, ki se kažejo na različne načine. Odvisne so od vsakega posameznika in okolja, v katerem deluje. Primanjkljaji so vseživljenjski in lahko vplivajo na otrokov socialni, osebnostni, moralni kot tudi na kognitivni razvoj, zaradi tega je nujno, da tem primanjkljajem posvetimo pozornost. Strokovnjaki navajajo različne vzroke socialnih primanjkljajev, ki se pojavljajo skupaj s specifičnimi učnimi težavami in učencem otežujejo prilagajanje ter ustrezno delovanje v različnih socialnih situacijah. Zaradi tega učenci s specifičnimi učnimi težavami pogosteje občutijo socialno izključenost od vrstnikov, osamljenost in vrstniško nasilje ter predstavljajo rizično skupino za razvoj vedenjskih in čustvenih težav. Pomembno je, da učitelji in drugi strokovnjaki nudijo podporo in pomoč tem učenem, in sicer tako, da ustvarijo pozitivno razredno klimo, organizirajo različne treninge, kot so trening pripisovanja ali atribucije, trening samoučinkovitosti in trening socialnih veščin, ter spodbujajo socialno-emocionalno učenje. S tem ko bodo primanjkljaji na socialnem področju učenca prepoznani in mu bosta ponujeni pomoč in podpora, se bo učenec lažje vključil med vrstnike, postopoma izboljšal samopodobo kot tudi svoje učne uspehe.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: Specifične učne težave, socialna kompetentnost, socialne veščine, socialna vključenost, strategije socialnega vključevanja
    Število strani: 32
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Marija KavklerMentor
    asist. dr. Milena Košak BabuderSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9788745)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1784
    Datum vnosa: 02 Okt 2013 11:16
    Zadnja sprememba: 02 Okt 2013 11:16
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1784

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa